Translate

måndag 9 januari 2012

En dag i siffrornas tecken.

Idag har jag jobbat undan en del på kontoret, två momsar redovisade o klara, kontrolluppgifter avstämda, bara att redovisa.. och en hel del annat. Så har jag ryckt ut som taxichaufför för ovanlighetens skull- kul med omväxling. Lätt att man fastnar i kontorsstolen annars.
Har även idag varit en otroligt vacker vinterdag. Till och med snö på träden så det var så ljust o vackert.
Fick äran att köra omkring med en barnstol i bilen. Oj vad det känns länge sedan jag hade mina barns stol bredvid mig. Känns som en hel evighet sedan, och det kanske det är med när man tänker efter.

Igår hade en klasskamrat till mig lagt ut ett gammalt klassfoto på face book. Från det vi gick i sjuan. Där kan man snacka om att det känns länge sedan man var. Väcker väldiga minnen av varierande kaliber måste jag säga. Ha ha. Undrar var alla i klassen finns idag? Vad gör alla? Mår dom bra? Hur mår klassföreståndarna? Så mycket som har hänt sedan vi elever åkte rutschkana ut från fönstret på skolan och våra vägar skildes åt.
Vi har haft några återträffar genom åren. Men senast 2010 kunde jag inte vara med då jag gick på behandlingar mot min cancer. Det blev för stor apparat. Hoppas det blir någon träff snart igen.

Nu stänger vi burken för denna dagen. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.