Translate

tisdag 29 maj 2012

Mycket på gång

Så underligt livet ter sig ibland. I går kväll var lite smått underligt tyckte i alla fall jag.
Då packade David släpkärran för att idag åka med nästa flyttlass till sin lägenhet. Samtidigt packade jag husgeråd och annat till stugan.....Att det skulle hända just samma dag, är inte det underligt så säg?
 Idag var jag en sväng och packade in sakerna och hängde upp gardiner. Titta ska ni se, mamma känner du igen gardinen?

  
Den här gardinen är hur gammal som helst och verkligen sommar för mig. Tror att den var i sommarstugan hemma på gården då jag växte upp, om jag inte missminner mig.
Luftigt och mysigt blev det i alla fall.

Då jag kom hem blev det sanering av bilen, har ju kört så mycket grejer i den och hundarna har varit med flera mil sedan jag dammsög den senast. Så nu är den ren inuti. Utsidan får jag åka till annat ställe för att tvätta eller så får jag vänta ifall det blir vatten mer här på gården??? Än så länge är det sparsamt användande som gäller. Funderar på att sätta på en tvättmaskin i morgon bitti. Har inte tvättat på veckor nu så högen börjar bli tråkigt stor. Hoppas det rinner till lite under natten ...

Igår ringde svärmor o jag, båda två, utan att veta om varandras samtal, till Telia igen. Än en gång för att felanmäla och be om hjälp för deras telefon. Jag blev ju förra måndagen lovad att en servicetekniker skulle ringa mig och att dom skulle sätta det på hög prioritet! Så hög var den. Inte ett ljud på en vecka.
Nu lovade dom både mig o Nancy att det ska komma ut en kille nu i veckan för att fixa telefonen. Så nu håller vi tummarna.
Då jag ringde igår blev jag som vanligt kopplad vidare då den jag kom till inte kunde just det jag ringde om....satt och väntade i ca sju minuter.......men inget hände. Så då trodde jag att jag var bortkopplad och stängde av och började om igen.....nya kopplingar och då säger den tjejen att hon såg att jag ringde nyss men att dom inte hann svara förrän jag försvann..... Så kan det gå. Dessutom fick jag igår ett direktnummer till support för just denna form av telefoni. Det sa dom inget om förra måndagen då jag ringde... Suck. Hoppas det blir ordning på detta nu.

Nu ska vi bege oss till kontoret en sväng, maken o jag. Göra lite nytta hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.