Translate

fredag 24 mars 2023

Önskar er en fin helg


 Nu räknar jag verkligen ner. En vecka kvar på Hjärtats hus, sedan checkar jag ut. Märklig känsla men försöker tänka positiva tankar. Har en träff i Jönköping på onsdag då jag ska i ord och bild berätta hur Hjärtats hus kom till. En vision som blev sann, en föreläsning om och med tacksamhet. På torsdag är det avslutningssamtal och utcheckning. 

Fick tips på en podd av en kollega häromdagen då jag känner att jag skulle vilja ha något att lyssna på då jag kommer att jobba mer själv framöver, inte vara bland så mycket folk. Tar gärna fler tips om du vet någon spännande. 

Idag vräker regnet ner igen och det är så enormt blött i markerna, vägar blir rena lervällingen. Tvätta bilen är ingen större idé. 

Igår hämtade jag barnbarnen på förskolan. Underbart då dom kommer springande mot mig o slänger sig om halsen🤩. Vi myste hela em sedan, åt mellis, lekte mamma pappa barn där vi byggde hus med duplo osv. Så tacksam att jag har dom så nära så jag kan träffa dom. Och snart med mitt ”nya liv” kan jag ha mer tid att njuta med dom. 

I går kväll var det norrsken här igen. Och jag lyckades se lite av det men jag förstår att vi inte ser så mycket av det då vi har berg runt om oss som blockerar horisonten. Men nog har det varit mycket norrsken och väldigt långt söderut denna vinter! Måntro vad det beror på. 

När jag var i åtta-nio årsåldern upplevde jag norrsken otroligt starkt en gång. Jag åkte spark genom byn, det fanns inget väglyse på den tiden så det var månen och ficklampa som gällde. Rätt som det var var det ett svart hål rakt över mitt huvud uppe i himlavalvet och ut ifrån detta sköt det färgade strålar, helt fantastiskt. Jag minns det inte med rädsla utan tvärtom, en helt fantastisk upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Nästan så jag trodde jag skulle flyga upp i rymden!!!

Våren är på gång ändå, har hört tranor den här veckan, duvor o koltraster är i farten. Men också domherren! Så frågan är om det blir mer snö?! Bara att vänta o se

Nu ska jag ta mig en kaffetår innan jag tar tag i nästa ”att göra” på min lista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.