Translate

onsdag 20 februari 2013

Glad att jag lever o huset står kvar

Nu står tårtbottnen o svalnar för att snart läggas samman med grädde och mandariner. En Budapestrulle ska det bli till maken som fyller år i morgon.
Jag hade tur idag då jag strök tvätt. Rätt vad det var stod det en eldkvast ur kontakten då sladden brann för fullt! Så läskigt. Men sådan tur att jag stod där just då, att jag inte lämnat det just de sekunderna. Det går ju så fort. Fick slock på den direkt och fick vädra då det luktade mystiskt bränt i huset. Usch, hade ju varit lagom käckt att köra en bränning nu då vi nyss har flyttat in i huset!!!!
Ja, så nu får jag investera i ett nytt strykjärn. Kanske var dags också. Det har hängt med i ganska många år. Kanske väldigt många då jag tänker efter.
 
Så tokigt det kan bli och så fort det händer....
 
Nehej, nu kallar tårtan på mig. Nu ska här vispas grädde och dukas bricka inför morgondagens firande. Det blir nog tidigt tror jag.
Önskar dig en god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.