Translate

tisdag 21 januari 2014

Ny look

Jaha så är det då dags för lilla Hetta att få glasögon också. Uj uj. Idag var den stora dagen då jag skulle hämta ut dom. Jag har alltid haft lite fobi för att jag tycker att jag inte passar i glasögon. Men nu har jag kommit i det stadiet att jag får ta tjuren vid hornen och övertala mig att jag också kan ha det.
Kändes så spännande idag. Nu var det bestämt, nu kunde jag ju inte ändra mig. Minns ju ungefär hur de såg ut som vi valde för två veckor sedan men ändå....
Ja ja. Så här blev det i alla fall.


Dessa ser svartare ut än de är. Går mer åt lila. Och rött. Jag försökte verkligen lyssna in vad tjejerna hos optikern tyckte jag passade i. Dom här är rätt så vågade men är väl lika bra att synas....som Patrik säger: En gång lila alltid lila....


Dessa bågar är mera i krom och rött. Lite stilrenare kanske och inte så iögonfallande. 
Ja man får väl se vilka man trivs bäst med. 
Jag fick tipset att inte köra bil närmsta dagarna och det kommer jag inte att göra kan jag lova. Lär jobba på att vänja mig nu var i rutan jag ska titta i olika lägen. Underligt om hjärnan klarar att vänja in detta men de säger att det ska gå. Bara att kämpa på.
Det som har varit mest slående så här långt är hur jag gång på gång tänker sätta glasögonen på skallen, det gjorde jag ju med de tidigare jag haft i krislägen. Ha ha. 
Ja vi får väl se hur det går. Ser ni någon virrig tant som inte vet hur hon ska hålla huvudet för att se den hon möter så kan det vara jag. 
Trevlig kväll önskar jag er alla.

1 kommentar:

  1. Supersnygga!!De lila/röda passar du jättebra i!Kramar Annika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.