Translate

torsdag 27 februari 2014

God morgon Sverige och världen. Tänk att jag fick vakna idag också. En ny dag med nya möjligheter. Nog är det häftigt att kroppen fungerar så bra.
Och jag mår så bra. Sååå mycket bättre. Sover bättre, har inte lika ofta vallningar, mina slemhinnor verka börja återhämta sig, min hud i ansiktet blir allt bättre. Ja det känns helt enkelt som jag fått ett nytt liv, i alla fall ett bättre liv. Underbart. Så du som läser det här och kanske äter samma medicin som jag gjort de senaste åren, ge inte upp. Håll ut så länge du orkar. För den delen så är vi ju olika hur vi funkar på olika mediciner också, kanske du inte alls upplever de problem jag upplevde. Jag hoppas det.

 Så blir varje dag allt ljusare. Och allt fler fåglar kommer tillbaka till vårat land. Och så mycket roliga saker händer omkring mig. David har köp hus, där ska jag förhoppningsvis kunna spendera tid och greja med honom. Stunden närmar sig att riva ut kök och badrum. Inhandla nästa kök.
Oscar har snart invigningsfesten på sitt bageri i Stockholm. Och så resan till Skottland som närmar sig med stormsteg. Manuset till boken har kommit in till förlaget så jag hoppas ta ett telefonsamtal idag och komma överens om format mm angående den. Så är det den stora renoveringen av kyrkan, det rusar fram nu och snart är det dags för mig att sätta händerna i penslar och färg där.
Och så mitt i alltihopa har jag unnesten att få gå ute på gärdena och vira gammal taggtråd och dra stolp och njuta av naturen. Ja jag har det verkligen bra.
Igår fick jag se något jag aldrig har sett förut.

Titta ska du se. I mitten av en blomma på mitt ödesträd så är det en liten fröställning, eller knopp eller jag vet inte vad. Visste inte att det kan bli så på de blommorna. Vad gör jag med den? Någon som har ett tips? Och i så fall när ska jag ta hand om den?
Jag trodde att man satte skott av den här för att göra fler blommor. Har jag fel?
Nehej, nu måste jag ta tag i dagen. Nu är det snart ljust så jag kan ge mig ut. Önskar dig en riktigt bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.