Translate

måndag 1 augusti 2022

Blogga vidare eller inte, det är frågan

 Oj, jag har en blogg ju! Den har jag i princip helt glömt bort. Nej, nu ljög jag, men jag har faktiskt inte funderat mycket över den på länge nu. 

Frågan är om jag skall satsa energi på den eller om jag skall lägga den i malpåse? Vad tycker du? Är det någon som vill läsa om mina aktiviteter och händelser numer?

Under en period såg jag nästan bloggen som en slags dagbok, där jag fick skriva av mig och ventilera tankar, även om det ofta kanske bara blev med mig själv. Numer är jag mer osäker om man skall hålla på och skriva offentligt alls. 

Jag kom under våren fram till en gräns i mitt yrkesliv då jag kände jag var nära att köra slut på mig, ja jag var nog väldigt nära känner jag nu så här efteråt. Det är lätt att gasa då man brinner extra för något och vill förändra saker och ting. Och envis är jag ju sedan födelsen så det är inte så lätt att dra i den berömda handbromsen heller. 

Nu är jag inne på sista semesterveckan och har landat och vilat ut. Senaste veckan hade både Patrik och jag semester tillsammans, wow, ja det är sant. Vi fick ta dagarna som de kom. Underbart. Vi pratade om att åka iväg en tripp men det blev inte så. Vi semestrade hemma istället. Sovmorgon om vi kände för det, vilket vi gjorde nästan varje morgon. Satt uppe sent om kvällarna, har varit en fin sommarvecka nu med sköna temperaturer även under kvällen. En dag tog vi oss en biltur uppåt slätten, bara över dagen. Ja, först åkte vi upp mot Kisa och körde runt i de trakterna. Så åkte vi upp på Östgötaslätten där vi landade i Väderstad. För dig som känner till så finns det en alldeles fantastisk fisk och skaldjurschark där. Först pratade vi om att gå in och äta någonstans men det slutade med att vi köpte med oss skaldjur hem istället och njöt av delikatesser hemmavid. Då  får man väl ändå säga att man är hemmakär. 

Dessutom räckte skaldjuren till kvällen därpå då Oscar och Henrik kom hem så kunde de vara med på kalas då också. 

En kväll tillbringade vi på Örserumsbrunns Getgifveri, där vi njöt av räkfrossa och en underbar buffé. Dit färdades vi i båt, perfekt ju.

Helgen innan var det återigen dags för En helg i Hullaryd. Sååå roligt och så intensivt. Oscar preppade bakelser, David gräddade våfflor, Patrik bryggde kaffe och diskade, Henrik körde guidade visningar i deras tingshus, loppis utanför i boden, jag med hjälp av andra serverade kaffe och fika på löpande band. Ebba var på sin möhippa hela lördagen så hon hade annat roligt för sig. Men under söndagen kom hon med i alla fall.  Vi hade tur med vädret, bara lite regn på lördagen medans söndagen blev jättefin. På lördagskvällen bakade Oscar ett sextiotal pizzor, Henrik körde musikquisse i trädgården och sedan blev det lördans så hela byn kunde hänga på om de ville. Vilka killar, att de orkar. 

Nu laddar de för att bygga en klockstapel för pengarna de fick in. Så får vi se hur det blir nästa år, det vet man inte. Den som lever får se.


Här hemma har vi i år fått smaka flera härliga aprikoser från vår fruktlund. Så roligt att trädet verkar trivas hos oss, det är så gott att äta solvarma helt färska aprikoser.


Av Oscar fick jag en ätbar bukett härom kvällen. Nog är det vackert med ringblommor så säg.


Nu måste jag avbryta, middagen är på gång. Men jag lovar, jag skall titta in här någon dag framöver. Jag har ett par nya kompisar här hos oss som jag gärna vill visa för er. Två små rara kompisar som nu börjar bli bekanta både med mig och Nisse. 
Önskar er en fin kväll, här lyser solen nu efter en rejäl regnskur under eftermiddagen.



2 kommentarer:

  1. Trevligt att du skriver igen.”Med vänlig hälsning, R-M

    SvaraRadera
  2. Mysigt roligt att höra om

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.