Translate

söndag 7 augusti 2022

 Hej vänner.

Idag vill jag presentera vår familjs nya medlemmar. Jag lovade ju det förra inlägget jag gjorde. 

De har bott hos oss en vecka nu, våra små kattungar.


Här har vi Prinsen, han hittade snart sin plats hos Nisse. Nisse var dock mer förvånad tror jag då han första gången kröp ner vid honom.


Prinsens bror Kungen flyttade också till oss. Och ni kan tänka att de har roligt tillsammans. 
Klokt att ta två? Jag vet inte men jag tänker att de kan slösa energi på varandra istället för att riva huset. Ja, vi får väl se om det är smart eller ej. 
Så här långt fungerar det alldeles utmärkt i alla fall. Och jag är övertygad om att Nisse uppskattar sina nya kompisar också.
Namnen de har fått, ja, Prinsen kändes som en liten prins. Kungen för att han håller sig framme först, tar för sig mest, hörs och syns mest av de två. Och framförallt för att mitt barnbarn tyckte att det var ett fint namn. Två härliga personligheter som blir spännande att följa framåt. Idag har jag klätt in soffan i påslakan, deras klor är ju inte helt roliga, det liksom kliar i dom och det skall testas att klättras överallt. 

Om en stund skall Patrik och jag åka med vår traktor i kortege till Klevens loge i Gränna. Idag har budkavlen gått Vättern runt, den som vill hjälpa till att bevara Vättern som den är idag. Vi som bor här i närheten är oroliga för vad en gruva i Norra Kärr skulle kunna ställa till med , både för Vättern som vattentäkt men även i områden runt ikring. Får se om jag kommer ut med lite bilder här framöver.  Vi har varit med på något möte angående detta, men idag är alltså en stor dag då politiker skall sluta upp tillsammans med oss medborgare. 

Kort inlägg idag. Men önskar er alla en fortsatt fin söndag. På tisdag är jag tillbaka på mitt jobb igen, då vi jobbar vidare med våra mötesplatser Hjärtats hus. Jag laddar alltså för fullt.....

                         Hälsningar Maggie, Nisse, Prinsen o Kungen


1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar här om du vill.