Translate

söndag 11 september 2022

Magiskt bröllop

 Valdagen 2022. En minst sagt spännande dag. Som jag hoppas leder till något riktigt bra. Jag har såklart varit och röstat, viktigt att få göra det i vår demokrati. Och så hoppas jag innerligt att det går att bilda en stadig regering som kan ta itu med så mycket i vårt land som behöver en trygg hand. Istället för pajkastning och hårda ord så skulle jag vilja se mer av god handling. Det finns mycket bra i vårt land men det finns även mycket som skulle kunna vara så mycket bättre.

Jag påbörjade detta inlägg för några dagar sedan men blev inte klar. Så nu gör jag ett nytt försök.

Några veckor har gått sedan bröllopet som vi så länge längtat efter. Jag har nu landat, efter att ha svävat i det blå i flera dagar. David och Ebbas bröllop blev verkligen sådär fantastiskt drömlikt vackert som vi bara kunde fantisera om. Så otroligt glad och lycklig jag är att ha fått vara med om denna dag.

Redan på morgonen kom David med sina marschalker hit hem för att tillbringa några timmar här. Ja, kanske inte främst för att umgås med mig och Patrik förstås, utan för att ladda och förbereda sig för eftermiddagens vigsel. Vi åt frukost, de tvättade bilen, de knöt slipsar, vilket var väldigt roligt att se. De polerade bilen i bara kalsongerna, då det var varmt och fint och de ville vara rädda om kläderna såklart. 

De åt lunch och barnbarnen kom, klädda och fina de också. Spänd förväntan då bruden kom med sitt följe. 

Älskade unga tu, så fina ni är. Och så glada. 


Kerstin, David och Frank redo att möta Ebba


Ebba med lilla Kerstin hemma i Målviken


Frank i sin älskade kostym, dagen till ära

Att få vara med då David första gången fick se sin brud i den vackra klänningen, var magiskt. Inte ett öga torrt. Att se de små barnen sitta tillsammans med sina lyckliga föräldrar, ja det värmer otroligt.
Det blev mycket fotograferande och filmande innan tjejerna tog lite lunch och så begav de sig vidare för att fotografera på fler ställen innan vigseln
Då alla lämnat huset och jag körde ner disk i diskhon kom jag på att jag var hungrig!!! Jag hade glömt att äta kom jag på. Ja, ja, det hann jag. Och jag hann sätta upp mitt hår och få på mig kläderna också innan vi begav oss till Gränna kyrka där vi fick uppleva en fantastisk stund. Med mycket sång och musik. Att se Ebba svänga med brudbuketten i gången ut, så lycklig och glad, det var magiskt. 
Ja, så följde en fin fest på logen i Hullaryd. Där Ebba och David gett allt, verkligen allt, av förberedelser med blommor, ljus, skyltar, fina arrangemang, allt så genomtänkt och fint. 
Toastmaster kvällen till ära var Oscar och Henrik. De firade just denna dag sin elvaåriga bröllopsdag, häftigt så säg. Och de gjorde ett galant jobb, riktigt proffsigt. Oscar hade dessutom så klart med tårtor, de som visst heter naked cakes. Gott gott, även om lilla mamma, som så ofta, tyckte det var lite syrligt. Jag är ju hopplös då det gäller syrligt och surt! Det behövs inte mycket för det skall dra upp i nerverna i hårfästet!! Ja, ja det är säkert bara inbillning

Dagen efter bröllopet hjälptes vi åt att städa och plocka det mesta från logen. Rolig känsla att känna vilken stor familj vi blev nu! Känns så gott.

Nu har några veckor gått och vardagen har återtagit vårt fokus. Jobba och försöka göra det bästa av tiden vi får. Jag njuter av mina små kattungar som växer så det knakar. Bossen och Prinsen, två härliga livliga killar som har väldigt roligt tillsammans, även med Nisse som ibland hänger på i samma tempo. Och de ligger gärna tillsammans och sover, dricker vatten ur samma skål osv. Så inga problem med kamratskapen där inte. 

             
                                              Ofta ligger de nära varandra och håller om varandra

Söndag är det idag. Och ny vecka stundar. Med nya utmaningar och säkert roligheter också. Jag kör på vidare med våra träffar på Hjärtats hus. Hade förra veckan två härliga volontärträffar, en i Tranås och en i Jönköping, med ett gäng härliga och fina volontärer. Gav verkligen kraft och glädje att få se varandra igen, efter sommar o sol. Och med förhoppningen att vi nu alla skall kunna hjälpas åt att få hälsa nya både besökare och volontärer till våra fyra mötesplatser. Nu kör vi. Kanske vet du någon som skulle vilja komma till oss? Hör av dig om du funderar eller har frågor. Våra Hjärtats hus vänder sig ju nu till alla med långvariga sjukdomar (inte som tidigare bara cancer) och viktigt att poängtera är att vi finns här för närstående, anhöriga och vänner också. 
Önskar dig en fin vecka, önskar oss i vårt fina land ett bra resultat där vi kan fortsätta jobba tillsammans för en bra framtid. Det vill jag tro på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.