Translate

onsdag 7 december 2011

Jakt i djup snö

Idag på förmiddagen var vi ute i skogen, jag och Patrik och vår lilla Bezzie. Oj, vad hon sprang. Jag försökte att genskjuta henne i skogen för att om möjligt få höra henne skalla men det var inte lätt. Hon sprang på lätta ben idag trots all snö. Nu vilar hon här på kökssoffan, mätt och varm och nöjd.
 Tala om att vintern kom pang på.  Är ju massor med snö redan. Även inne i skogarna här, fick pulsa på ordentligt i den blöta tunga snön. Men vackert är det allt.
Under eftermiddagen tog jag en rejäl promenad med de andra två hundarna till skogen med. Där sprang dom och jagade med. Men inte sådant som jakthundar jagar utan kottar! ATT man kan ha så roligt med kottar. Och ännu roligare är det då man får gräva fram kottarna i snön. Valpen bara älskar snön.



Mannen är just nu på julbord och jag har ätit middag i min ensamhet. Idag blev det hemmagjord ugnsstekt potatis och fläskkotlett med egen gjord sås på Adelövs Krydderis egen krydda, Cafe´de paris. Inte dumt alls. Så gott då man vet att man inte har några som helsta tillsatser, inga E:n i något.  Livet är allt bra gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.