Translate

lördag 14 december 2013

Idag har jag varit i kyrkan, Adelövs Pingstförsamling, i Hult och funderat vidare i byggandet. Vi gör ju en stor renovering där nu. Idag träffades några av oss i  kommitten och diskuterade vidare i våra tankar om färg och beklädnader invändigt, stolar mm. Mycket som ska bestämmas och kännas bra för alla.
Då jag kom hem tog jag tvärt av och tömde två garderober på övervåningen i vårat hus, sågade till skivor till de gamla fönstren som idag är täta utifrån. Men har gapat tomma och mörka sedan vi tilläggsisolerade och brädfodrade. Nu sitter där skivor för med isolering emellan och det blir varmt och gott i garderoberna och inga möss kan ta sig in där heller. Sååå skönt att få det gjort. Kul då man klarar det själv. Har en väldigt bra skruvdragare, kan Oscar så kan väl jag!
Det bästa var att under tiden jag skruvade och grejade fixade maken middag. Med katrinplommonsuffle´till dessert. Inte illa. Tänk att det smakar så mycket bättre då man slipper laga maten själv, IT problem eller vad?
Ja så med andra ord är jag rätt så nöjd med dagen. Tar nog och slappar lite nu och laddar för morgondagen. Ska ta mig i kragen och hänga med på lite jakt en stund från morgonen. Får se hur länge jag har ro att vara i skogen, måste jobba på här hemma. Har en beställning på en tavla som jag skulle behöva några timmar till också. Fungerar inte att stressa då man ska texta. Måste hitta en lugn stund.
I går var det fredagen den trettonde och definitivt inte min otursdag. Tvärtom, en bra dag. Jag vann faktiskt pris via Ponsse Ladies club. På något sätt, vet inte i skrivande stund riktigt hur men kul är det ju alltid att vinna.
Hoppas du har en bra och mysig lördag kväll nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.