Translate

måndag 28 augusti 2017

John och Annie stora dag 20170826.

Vilken dag det blev. Vilken helg.
TACK John och Annie att vi fick vara med på er dag och dela er glädje med så många andra. Så många vänner ni har omkring er, så rika ni är. Och så lyckliga. Tror aldrig jag har sett ett så sprudlande glatt brudpar vid altarringen någon gång, brudgummen med ögonen fyllda med glädjetårar och bruden dansar till takt till sången av ren glädje och lycka. Sagolikt. Du John var dock inte den första att "ropa" ut ditt ja då Pastorn frågade om du vill ha din blivande hustru, det har vi faktiskt varit med om tidigare. Men det kändes klockrent att just du gjorde det. Ha ha.
För dig som undrar så är alltså John min mans brors son. Alltså en av Målvikarna. Och nu blev vi alltså en till med efternamnet Målevik.
Vigseln var i Gränna kyrka och ett härligt kalas i Missionskyrkan i Bankeryd. Massor med god mat och rolig underhållning där verkligen gästen gjorde festen också. Jag är så imponerad av dessa värdpar som lagt så mycket tid till planering och förberedelse och klarar allt så galant.


Ett lyckligt brudpar, blivande Herr och Fru Målevik.



Tårtan levererades av Haga Tårtcompani och Bageri. Jag åkte med i bilen med tårtorna där bak, vilket var spännande kan jag säga! Tvära svängar kan ju ställa till oreda om man har otur. 
Och ett kakbord som dignade av läckerheter, bakat av mödrarna.


Bagaren själv fick berätta om tårtans fantastiska smaker. Oscar Målevik , du levererar och skapar och vi bara njuter av att få hänga med. 

Så kom söndagen och vi fick möjlighet att bjuda in familjen och även våra amerikanska vänner som var här för några dagar. Så huset fylldes igår då vi åt och hade det trevligt tillsammans. Tänk att vi får ha det så bra. Och så mysigt att få träffa paret igen, höra om deras upplevelser under deras dag. 

Nu är det måndag morgon. Patrik har begett sig till skogs, jag laddar för en ny vecka med nya möjligheter. Jag och Janice skall äta frukost tillsammans innan hon drar vidare på nya äventyr under förmiddagen.
Jag skall förbereda veckans Onsdag på Hjärtats Hus. En del kontorsarbete väntar som vanligt på mig för firmans räkning. Jag har massor att göra utomhus som vanligt så inga problem att få denna vecka att gå heller som det känns. Zelma är med ännu, hon är så pigg stundtals så man tror hon är valp på nytt. Springer och åker kana då hon inte får stopp på golvet! För att i nästa stund sova så hårt så man undrar om hon lever.
Och så väntar jag på att bli farmor. Ja, detta kan bli en riktigt speciell vecka. En sådan där vecka som man inte trodde man skulle få uppleva.
Önskar dig en fin vecka också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.