Translate

torsdag 31 oktober 2013

Året runt.

Jaha så är det på pränt, att jag lever med min älskade Patrik ännu, efter 27 års äktenskap. Denna veckan är beviset och historien om hur vi träffades i ett reportage i tidningen Året Runt. Oj så spännande det var att se det. Vilka bilder dom valde av alla som togs och så vidare.
Det som gladde mig mest var att reportern valde att skriva ganska mycket om min resa med cancern, boken mm. Det var ju inte reportagets främsta syfte men jag ville verkligen försöka få med min tanke med boken och så .Det känns ju betydligt viktigare att synas för det än för vem jag är eller hur jag lever som person. Verkligen glädjande. Så tack säger jag till er som gjorde reportaget.  Och hoppas att det ska ge glädje och tröst åt läsare. Det är helt och hållet därför jag bjuder på vår historia.

 
Visst är han snygg min käre make, med den fina hatten. Glada är vi då i alla fall så det förslår.
 
För övrigt kan tilläggas att just denna bröllopsbild faktiskt har varit i en veckotidning tidigare. Tror jag skrev om det en gång. Den var med i ett korsord i slutet av åttiotalet i just en veckotidning. Men då visste jag inte om det utan fick höra det av vänner och bekanta. Ja mycket ska man vara med om.
 
Vad händer annars här i min hemby? Ja, grannarna har man inte mycket kontakt med så det vet jag inte. Mor och jag har varit på kyrkogården idag och satt en lykta och tänt ett ljus på min farmor och farfars grav. Inte ofta jag har den möjligheten så det kändes jättebra. Lilla farmor. Farfar har jag aldrig träffat så han har jag tyvärr inga minnen av, men desto fler av farmor.
Så var vi in på den traditionella affären Antik & Begagnat i Brunflo. Och jag gjorde ett jättefynd. Fick tag i fyra assietter och fyra mattallrikar och två ljusstakar i fyrklöverns julservis. Den har jag sedan tidigare men bara fyra stycken. Nu kan jag använda den mera då man ofta är fler vid julmaten. Så glad jag blev. Priset var toppen också så , ja , det var faktiskt ett fynd.
Jag inväntar idag Patrik och David som bilar upp genom landet på väg hit. De kommer förbi och hämtar mig och så åker vi till Strömsund för att jaga älg. Ska bli jätteskönt att bara vara, att slappa och få vara ute i skog och myr och förhoppningsvis få uppleva ett och annat hundskall. Det snöade lite lätt nyss men det är inget som ligger kvar. Någon grad kallt så det är perfekt, sett ur min synvinkel. Jag klarar ju inte så bra av om det är för kallt och usligt väder.
 
På köksbordet här lyser idag ett ljus, för min vän Mona. Hon är i dag på operationen och mina tankar går till henne såklart liksom hela hennes familj.
 
Nu är bilen på gång så jag lär skynda mig och packa ihop mina pinaler. Önskar er alla en riktigt trevlig alla helgona helg , om vi inte ses här ....jag lär inte kunna hålla mig från mobilen utan det kommer nog rapporter tror jag.
Tack mor och far för ett par härliga dagar tillsammans med er. Det är alltid lika gott att komma hem.





1 kommentar:

  1. Vi gifte oss nästan samtidigt verkar det som! I höst har vi varit gifta i 28 år. Och i höstas skrev Allers om vår långa lycka liksom Året Runt om er. Öh.... VI måste vara lite underliga - eller???

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.