Translate

fredag 29 april 2016

Ut med april och in med maj

Snart månadsskifte igen. Var tar tiden vägen? Undrar hur många som ställer sig den frågan? Tiden verkligen rusar fram. Vad gör jag av tiden jag får?
Ja, skall jag summera så gör jag nog för många saker parallellt. I alla fall för många saker på samma gång. Nog för att jag är tjej men ibland är jag så trött i skallen så jag känner mig helt dimmig av trötthet. För trött för att sova.
Som ni vet så kämpar jag ju på med visionen om mötesplatsen för cancersjuka och närstående, det vi kallar för Hjärtats Hus. Har ju kommit långt i processen och haft tre härliga öppet hus-dagar i flygeln där vi håller till. Känns väldigt gott. VÄLDIGT gott. Vi är redan en skara människor som funnit stöd och hjälp av och med varandra. Och detta vill vi såklart vidareutveckla.
Men om allt bara gick framåt hela tiden. Om allt vore lite enklare. Men nej, så är inte livet. Jag vet. Jag borde veta bättre än så här. Att inte bli ledsen då det kommer en rullgardin framför mig igen, som skymmer sikten mot det roliga jag vill se och tro kan komma ut av den här verksamheten.
I måndags blev det klart att vi fick loss pengar som vi ansökt om från en fond. Jag är så glad och stolt för detta.
Men i  natt har jag haft en sådan där natt igen då jag bara funderar om det verkligen kan falla på plats alla bitar, på det viset som jag tänkt mig upplägget? Om det kan bli som jag vill se det? Ja i natt har jag snurrat runt och försökt att dra bort den där rullgardinen innanför mina ögonlock för att se klarare och känna glädje framåt. Och jag blir sååååå trött.

Gott att jag har en sådan oerhört skön och värdefull livskamrat som är med och stöttar mig till hundratjugo procent. Som kan tala mig till rätta och lugna mig i möjligaste mån. Nu är det fredag eftermiddag, snart är det helg och jag skall lättare kunna stänga av hjärnverksamheten från detta område. Borde istället ägna mig åt att stängsla runt beteshagar dit djuren kommer inom en snar framtid. Ja, det blir nog bra det. Bra med kontraster i livet, att få jobba med kroppen och själen sida vid sida men i olika gärningar.

Jag går ju även och väntar med spänning på avsnittet från Ullared, "Jakten på bästa uppfinningen i Ullared" som sänds på kanal fem nu. Jag var ju med och tävlade första lördagen förra hösten. Och trodde att det nog sänds i den ordning man är med. Men icke, nej så lätt kommer jag inte undan. Nu får man vänta och vänta och vänta igen. Jag som inte brukar se det här har suttit "klistrad" varje gång för att se om det är någon jag känner igen. Men nej, inte alls. Och det är inte nu till veckan heller som det ser ut på reklamen. Alltså, detta innebär att det är i det sista avsnittet som lilla jag kommer med i rutan! Undrar om de sparar det mest pinsamma till slutet?!!!! Huga mig..... Det kanske var så pinsamt så vårt gäng inte kommer med alls? Ja, det är bara att vänta och se.

Så här såg det ut den där morgonen i höstas då jag byggde upp min monter.
Hur det gick? Ja, den som lever får se, den som tittar får veta.....


Undrar när våren kommer på allvar. Så kallt som jag har upplevt att det har varit denna april månad vet jag inte att jag känner igen. Vi var bjudna på bröllop förra lördagen och det var många som hoppades att vädret skulle vara bra då det var alla de typer dagarna innan. Åska, regn, snö, hagel... etc.
Men se det var uppehåll hela dagen! Vilken fantastisk dag det blev. Fruktansvärt kallt men inte en droppe regn på hela dan. Till och med stilla bris på natten då brinnande ballonger släpptes upp i skyn. Sådan fröjd att få vara med. Tack Rasmus och Julia . Vi önskar er Allt Gott i er framtid tillsammans.

 
Ett underbart vackert brudpar.
 
Nu laddar vi för nästa bröllop. Redan om ett par veckor är det dags. Då är det dubbelbröllop.
 
Nu skall jag ta en sväng med städmoppen och flytta på tussar från hundar o katt. Trevlig helg önskar jag er alla.
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej fina Maggie! Stolt över dig och förmånen att få vara din vän. Min starka intuition säger mig att utvecklingen av Hjärtats Hus kommer att bli precis som du har tänkt dig - men vägen dit är kanske lite krokig men du kommer att fixa det. Vi brottas båda med tankar som vi har svårt att släppa taget om, men förr eller senare faller alla pusselbitar på plats. Önskar dig en härlig tid framöver med allt. Vi ses när vi ses och under tiden följer vi varandra på FaceBook mm. Stor kram från Elisabet i Stockholm.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.