Translate

onsdag 29 mars 2017

God natt världen .....

.....eller god morgon världen.  Ja det är frågan det. Jag borde nämligen sova nu. Men jag kan inte. Har legat och snurrat runt i sängen under ett par timmar! Vänt på kudden, av med täcke, bytt kudde .... ja så nu sitter jag i fåtöljen o skriver i min blogg istället. Att skriva brukar rensa ut lite och hjälpa mig till vila.
Igår kväll var vi och hälsade på på Davids nya jobb. Han började i måndags på Hedin Bil. Vi är så glada för hans framgång, att få ett sådant jobb är ju verkligen bevis på att han är en härlig och trygg kille. Ja nog är lilla mor stolt allt. Nu ska han sälja reservdelar minsann, efter att ha krupit i motorhuvar som han gjort de senaste sju åren. Ja, jag önskar dig allt gott. Mycket nytt att ta in och lära förstås men jag hoppas du snart är inne i de olika datasystemen och allt faller på plats.
Jag minns då jag började på Wallengs Redovisningsbyrå en gång i tiden. Helt plötsligt skulle jag använda kontoplansnummer som jag inte använt tidigare. Du milde, man drömde ju kontonummer på nätterna. Kunde inte tänka på telefon utan istället var det 6211 etc. Ja, man blir lite strulig och trött i hjärnan då det blir mycket nytt.
                                                     David på plats i sin nya arbetsmiljö.


Då morgonen snart gryr skall Patrik och jag ut på äventyr. Vi skall åka tåg till Stockholm över dagen för att få fira Oscar och Annas nästa drag i utvecklingen av deras företag. I morgon är det nämligen premiär öppnande av Haga Matcompani och Delicatesser. Ja, för man kan ju inte nöja sig med tre bagerier på tre år, nej, nog måste man ha en butik också, bara ett halvår efter senaste öppnandet av bageri! Snacka om utveckling och expandering. Vi är fulla av beundran över deras otroliga arbete. Nu önskar vi dom all Lycka Till med denna satsning också.
Jag skall såklart fota i morgon så lägger jag ut lite bilder här sedan. Såklart!
De skrattar alltid åt mig då jag far fram med kameran, det är nämligen jag som fotar i huvudsak. Ja, i alla fall mer än Patrik. Det har visat sig att då jag någon gång har fått förfrågan att bifoga bild på mig själv, tex vid ett reportage etc så är det tämligen svårt att hitta kort på mig själv, då jag i regel står bakom kameran.  Ja, ja så kan det vara.
Kamera ja! Igår kväll skulle jag egentligen ha varit med på fotokursen som jag just har påbörjat! Men jag kunde ju inte låta bli att följa med på detta istället. Då jag anmälde mig till fotokursen var den på onsdagar så min plan sprack till viss del. Men det får bli det det blir. Jag har än så länge varit med vid ett tillfälle av totalt fyra. Och det var ju Jättesvårt! Att en kamera kan innehålla så många saker som man skall tänka på , bara för att fyra av en bild. Helt plötsligt så blev det jättejobbigt att fota. Ja, jag får väl försöka träna nu inför nästa veckas träff och ta en sak i taget. Lär jag mig inget så får jag väl fortsätta som jag har fotat innan. På känsla och inget annat.

Då jag nu åker till huvudstaden i morgon kan jag heller inte vara med på "HjärtatsHus denna gång . Känns underligt då jag är där varje onsdag. Men jag får spänt vänta till kvällen för att få en resume av dagens händelser och samtal. Hoppas de får en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans.

På söndag skall jag kåsera i Adelövs Pingstförsamling. Temat för cafe stunden är "Den röda tråden".
Jag har försökt att fokusera och känna av hur jag skall lägga upp denna stund och hoppas att besökarna skall få med sig ett och annat hem. Det känns verkligen ärofyllt att få chans att få berätta om min resa från de senaste åren. Hur saker kan hända som man inte tänkt, som i sin tur kan leda till något otroligt bra som man inte kunde drömma om att man skulle få vara med om. Ja, livet är verkligen spännande.

Ja, är du i krokarna runt Adelöv så är du självklart välkommen du också. 

Nu sitter jag och funderar om jag inte ändå är lite trött nu. Lite lugnare i huvudet och lite släpigare i ögonen. Kanske kan jag finna ro på huvudkudden nu och ligga stilla så länge så jag hinner somna. Jag skall nog försöka.
Go natt på er och jag önskar er alla en härlig onsdag då den snart gryr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.