Translate

torsdag 11 oktober 2018

Vilken fantastisk morgon.....

                                             ...... och vilken härlig dag det blev.
                                               Oktober och brittsommartemperaturer.
                    Och sådana fantastiska morgnar då solen stiger upp och dimman lättar.
        Idag var det helt makalöst. Jag var bara tvungen att ge mig ut med kameran en sväng.


Jag älskar dessa olika skiftningar i naturen, att bo i Sverige är helt fantastiskt.


Vassen är vissen men ack så vacker ändå.


Dimman flöt över vattnet och gjorde naturen ännu mer magisk i ett fantastiskt solljus.

Ja, det blev verkligen en bra start på dagen. Efter min frukost kom så lille Frank och var hos mig hela dagen. Vi tog faktiskt oss ut en stund på eftermiddagen och klippte lite äppelträd.

Mitt på dagen kom också nästa gäng Rödingar som släpptes ut i sjön. Hoppas verkligen att de skall trivas och frodas fint i vår sjö nu.




I tisdags satt jag under morgonen på pass i skogen för älgjakten som nu är igång. En skön morgon där jag njöt av mitt kaffe och lugnet. Då jag var nära att gå ifrån mitt pass får jag plötsligt se ett djur komma rakt emot mig. Minsann var det en älgtjur. Han kom rakt emot mig och jag hade bössan redo. Men läget var inte det bästa. Jag fick ingen bra skottchans. Så han gick ifrån mig. 
Troligen föll han senare samma dag för en annan bössa. 
Ja, så kan det gå. 
Jag skjuter inte om det inte känns bra. Det finns ju ett ordspråk som säger att ett oskjutet skott är aldrig skadligt.

Hur lever livet på annars? Jo tack , det är bra. Verkligen bra. Lite mycket bara men det blir det ju för mig vad jag än tar mig för. Jag har svårt att göra något halvdant. Sån är jag. 
Vi kör ju på med vårt Hjärtats Hus i Jönköping och vi känner nu verkligen av behovet av att öppna upp på fler orter. Tills nu har vi haft två träffar i Värnamo och tre träffar i Eksjö. Jag har fått flera samtal från både personal och privatpersoner som undrar när vi kommer igång. Så nu letar vi lokaler för fullt och även mer Volontärer. Vi måste ju vara ett skapligt gäng så vi räcker till att stötta varandra och finnas för våra besökare. 
Ja, vet du någon som skulle vilja hänga med oss så hör av dig. Alla som har någon som helst erfarenhet av cancer kan bli Volontär. 





Måste lägga en liten bild på lille Frank också. Skönare sällskap kan man väl inte ha, 

Nu vill jag önska er alla en fortsatt bra vecka. Ja, i morgon är det fredag igen! Snart helg. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.