Translate

torsdag 15 november 2018

Julklappstips

Snart är det jul igen..
Ja snart är det  jul igen........

Och med den kommer frågan vad man skall hitta på för julklappar till barnen?!!!
 Jag vill därför ge dig ett tips. Jag har ju jobbat på förskola för länge sedan och under de åren kom bla en saga till som har namnet StigHelmer.
Denna saga blev en bok.
Och den boken ligger nu här hemma hos mig.

Julklappstips, Yes.


Boken har ring pärm och går därför väldigt bra att  hålla och läsa inför många barn på ex förskolan men såklart lika bra i soffan med någon eller några barn. 



Sagan om StigHelmer visar på hur det kan vara att vara lite annorlunda, att vara kompisar men också på hur vi kan vara rädd om vår natur. I den här boken ges också barnet tillfälle att själv måla och berätta vad som hen tror händer. Lämpar sig till barn fyra år och uppåt.



Då namnet ju redan finns som en välkänd figur tog jag kontakt med Lasse Åberg för att höra om det var okay. Jag fick detta kort med en härlig hälsning från honom. 
Tack Lasse.


Är du intresserad så hör av dig till mig:
maggie@maggies.se
070 3424672

Pris 150 kronor + frakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.