Translate

måndag 6 april 2015

Påskhelgen 2015

God fortsättning säger jag. Annandagen är här och för tillfället ser jag knappt ut genom fönstret. Det är tät dimma som omsluter gården och nejden omkring. Solen försöker ta sig igenom och gör det hela att se ännu vitare ut.
  Hoppas du har en bra helg. Med vila och härligt umgänge med släkt och vänner. Ett och annat gott ägg med och kanske lite sill till det. Eller kanske ett godisägg? Vi har faktiskt inte köpt en endaste godis till denna påsk. Så vi bidrar inte till detta ofantliga berg av godis som tydligen utgör en stor del av njutningen under denna helg. Men vi är nöjda ändå.

  Vi var bjudna på kaffekalas hos Oscar och Henrik på långfredagen. Som vanligt vet vi ju att det finns diverse goda saker att smaka på, denna gång inget undantag.


Denna gång var såklart lika gott. Idag fick vi smaka på en helt underbar tårta dekorerad med goda och nyttiga vitaminer. Och att våren är här det syns ju tydligt på bilden också. Eller hur?


Och här kommer en vårlig bild från Målviken. Scillan kommer trogen som alltid på samma plats som tidigare och lyser upp tillvaron så vackert.
Ja nu är det tid att njuta och lyssna i naturen. För var dag så ökar ljudet av fåglar som återvänder efter en för somliga lång resa. Nu ska det byggas bo och förberedas för barnkamrarna. Vi gör vad vi kan för att hjälpa till. Fick en fågelholk häromdagen som skall sättas upp i lämpligt träd. Och så har vi ju numer en jämthund i familjen, som fäller ofantligt mycket päls. Jag brukar plocka päls från henne under våra promenader och tänker att detta bomullsliknande hår måste värma gott för kommande små fåglar. Så bra att man kan hjälpas åt.

Nu har dimman lättat och jag ser sjön igen. Hundarna har sovit frukostsömnen här i soffan så nu drar vi ut igen. Ut till solen. Kanske tar jag mig en kaffetår innan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.