Translate

onsdag 26 november 2014

StigHelmer Myra lever.

Yes. Så glad jag blir då jag idag får se en blogg på nätet från en förskola i Sunne i Värmland. Och vem ser jag på deras blogg om inte min StigHelmer Myra. Där hade förskolan tagit fasta på chansen att använda boken i barngruppen och låtit barnen få rita vad de tror händer för den lilla myran i boken.... såååå glad jag blir. Kändes som lön för allt arbete jag lagt ner med den boken.
Har fått goda vitsord från en vän som har köpt flera till en barngrupp också. De ha även de använt den i gruppen, till och med gjort egna myror med röda ben. Ja, så glad jag blir....


Jag blir riktigt nyfiken vad barnen kan ha hittat på med StigHelmer. Undrar vad som hände honom där i Sunne?


Annars kan jag ofta undra vad jag håller på med. Förutom arbete tar jag mig för en massa ideellt arbete som inte ger något klirr i kassan utan tar mycket tid och engagemang av mig. Men jag är väl sådan av naturen. Vill hitta på nya saker och pröva vingarna allt längre....

Idag  har jag träffat mina goa vänner Stina och Evelina igen. Vi har planerat vidare i arbetet med vår vision om ett Hjärtats Hus.    www.hjartatshus.blogg.se
Det rullar framåt och vi har goda förhoppningar om att det ska kunna få bli verklighet en vacker dag. Även om vägen dit just nu känns kringelikrokig och lång.
Vi deltog i Adelövs Julmarknad i söndags och sålde mängder med armband som vi gjort för Hjärtats Hus. Fick prata med många människor och berätta om vår vision. Jätteroligt och lyckat på alla vis.
Till veckan skall vi träffa en reporter från Tranås Tidning som vill göra en intervju med oss. Bara att tacka och ta emot chansen att få berätta om vår vision.

Nu ska jag hämta in Zita från hundgården. Det är dags för mat och kvällsmys. Underbart med alla goa hundar att krama om efter en arbetsdag. Önskar dig en skön kväll. Ute är mörkt och dystert, men snart tänder vi upp i fönstren och då kan livet kännas lättare igen. Var rädd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.