Translate

tisdag 27 januari 2015

Haga Tårtcompani och Bageri en lycklig vinnare fast de inte vann första pris.

Så är galan över. Det är en vanlig tisdag igen. För gänget här på bageriet. För mig är det lite annorlunda. Kontrasten att vistas här i Stockholm och att skrota runt i skogen hemmavid är total. Jag sitter här med en kopp gott kaffe på bageriet nu och väntar på mitt planerade möte.
Gårdagskvällen var helt fantastisk. Jag hade trott att det kanske skulle vara ett hundratal människor, hade svårt att förstå vad vi skulle göra på en prisutdelning i flera timmar. Men det var ju helt annorlunda. Det var ca 650 personer där och man minglade runt och njöt av de uppdukade läckerheterna. Har aldrig sett så mycket godsaker samlat på ett ställe tidigare i sådana mängder.


Hela gänget på väg in.
Rebecka, Eleonore, Emma, Johanna, Malin, Anna och Oscar.


Det fantastiska desserbordet!
Lite annorlunda att frossa i desserter klockan fem på eftermiddagen!

Hur gick det då? Nja, de vann inte första priset. Men är lyckliga ändå.


Oscar och Anna.

Lyckliga och stolta att ha blivit nominerade och starka och stolta över vad de har presterat och vad de kommer att driva vidare. 

Jag bugar och tackar att jag fick vara med på detta. En erfarenhet rikare. Att få uppleva kontrasterna hur man kan leva är spännande. Hur olika en vanlig måndag kan vara.
Och så önskar jag ER ALLA LYCKA TILL VIDARE I ERT FANTASTISKA ARBETE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.