Translate

måndag 2 februari 2015

Kan tro att jag bor vid havet

Ja, nu är det vinter, även i Småland. Rejäl vinter. Mängder med snö och idag på morgonen faktiskt -4 grader.
I går då jag var ute med hundarna på vår promenad kunde jag tro vi bodde vid havet, då inget land var i sikte....






På tv varnar de för laviner, även i Sverige. Hoppas att skidåkare är uppmärksamma och inte chansar. Hemska krafter i dessa snöras.
Vad häftigt det är att ha fyra hundar. Oftast i alla fall. I går kväll då jag satt en stund i soffan hade jag tre hundar i soffan, Bezzie hon föredrar fotöljen på kudde. Men det räcker minsann med att ha tre hundar i knät. Och Zita hade extra kelstund med Moa som slickade hennes tänder grundligt och länge. Mysigt. Nu när jag sitter vid morgonnyheterna ligger Mysak, katten vid min sida. På en kudde i soffan han med.
 Hur har då helgen varit Maggie? Jo, tack, den har varit bra. Jag och min goa kompis Annika serverade lunch till jägarna under lördagen. Denna gång blev det kolbulle. Med lingonsylt. Kaffe och cocostopp. Efter åren med dessa luncher börjar man få ganska bra rutin. Man får vara lite uppfinningsrik då man ska transportera diverse rätter, soppa till exempel. Då får man ha lite fantasi vid frakten i bilen.

Nu ska jag ta tag i denna dagen. Måndag och vi är i februari 2015. Jag vet vad jag har på schemat att göra men hur dagen blir kan jag bara gissa.
Kan förresten passa på att tipsa om att jag nu lägger ut min bok "Cancer som resesällskap" på
www.hjartatshus.blogg.se .  Tänker att fler kan få möjlighet att läsa den om man vill. Kanske kan den få vara till stöd och hjälp till flera.
Önskar dig en riktigt bra måndag. Och en bra februari månad. Var rädd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.