Translate

måndag 10 augusti 2015

Min andra femårs dag!

Ja, idag var jag nära att hissa flaggan i topp då jag klev ur bingen och kunde strosa ner till sjökanten och bara njuta av stillheten.. En magisk morgon.
Varför flaggan?
Jo, idag firar jag mitt livs andra femårsdag.


Idag är det på dagen fem år sedan jag fick min sista strålbehandling efter svängen med bröstcancer.
Idag är det fem år sedan jag lämnade strålnings avdelningen på sjukhuset och styrde bilen trött men väldigt glatt hem, hem för att möta framtiden. Hem för att se hur håret kom tillbaka allt mer för varje dag som gick. Hem för att känna hur orken sakta kom åter.

Och tänk att jag sitter här idag.
Nu med hår på huvudet, grått och vitt, stortrivs med det. Jag är så tacksam att jag är här. 
Så tacksam för allt jag fått vara med om sedan dess. Tacksam för alla nya vänner som kommit i min väg sedan dess. Alla upplevelser och intryck.


Skräddarna sprang snabbt på vattenytan denna morgon. De glimmade som guld mot vattenytan.



Du må tro jag blev glad då jag i rabatten möter en ny sorts lilja som slagit ut, just idag. Det doftar lång väg och jag får stanna  upp och bara njuta av den fantastiska doften och beundra dess kraft. Tänk så många tunga knoppar och stora blommor, från dessa små knölar som jag planterade i höstas.


Magiskt.


I en rabatt står Astrid Lindgren rosor och Nina Weibull sida vid sida och sprider sin fägring.


Ja , så här glad är jag idag!
Ser ut som jag ska frossa i massor med mat men vi var faktiskt två om maten då den här bilden togs. 

Nu ska jag bege mig ut och leverera kräftor. Augusti månad innebär kräftfiske här på gården. Tillgången är jättedålig i år, tyvärr. Tror allt är försenat pga det kalla vädret. Men några kilo har vi fått i hop i alla fall. 
Önskar dig en fortsatt fin dag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.