Translate

lördag 10 december 2016

Förevigade regndroppar till ackompanjemang av hundars klang.

Lördag i skogen. Ja, idag har jag tränat mig på att bara vara. Att stå stilla på pass och lyssna till ljudet av drivande hundar. Inte alltid så lätt då man har så mycket i huvudet och känslan att man borde göra nytta istället. Men idag tog jag mig som sagt tid för att bara vara.
Jag har en dröm. I framtiden skulle jag vilja skaffa mig en riktig kamera och lära mig den så bra så jag kan krypa nära och göra spännande foton. Idag kröp jag nära i naturen bland buskar och snår med min mobilkamera och fotade så gott det gick. Men jag blev faktiskt ganska nöjd, eller vad säger du?

 
Regndropparna skimrade som små ljus på grenar och blad.



 
Så skimrande vackert.
 
Nästan så man kan spegla sig i droppen.
 
Nog lever vi i en fascinerande natur så säg. Och jag är så tacksam att jag tog mig den stunden idag.
 
 
Skogen speglar sig i droppen.... fascinerande.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.