Translate

fredag 14 april 2017

Önskar er alla en skön Påsk.

Sitter här vid min dator och känner stor tacksamhet, än en gång. Men också en kluvenhet.
Jag är tacksam för veckan som varit, för den dag vi fick tillsammans på Hjärtats Hus i onsdags. Där var mycket känslor i gång, både glada och väldigt ledsna. Precis som livet är ibland. Men vi kände styrka i att ha varandra, att kunna vara med -människa, men även att kunna få tillgång till professionellt stöd då vi kan känna oss otillräckliga.
Jag känner mig glad att få fira påsk, att få ett andrum och ladda batterierna igen.
Men jag känner också en frustration när jag vet att det finns de som känner sig ensamma av olika anledningar, för många är en sådan här storhelg inte bara positivt. De finns de som har fått tråkigt besked om sjukdom eller annat, den som går med en oro i kroppen och inte vet var den skall vända sig. I det läget är det svårt att säga rätt upp och ner, Glad Påsk.
Jag önskar dock att alla får känna ro och på något vis ladda sina batterier.

Idag vaknade vi till lite vitt på backen, ja snö. Men det är ju bara april och då hör det väl till. lite hit och lite dit-väder.
Nu har det mesta regnat bort, inget jätteinbjudande promenad väder med andra ord. Vad passar väl då bättre än att sitta här vid datorn.

Den här bilden såg jag på facebook härom dagen, jag delar den med er.


Nu skall jag sätta på lite förmiddagskaffe. Får bli en liten bulle till det. I eftermiddag skall vi äta lite småvarmt som vi brukar säga, lite jansson, sill o ägg, fisk mm. Lite påskkänsla i alla fall.

Så skall jag sätta mig med min kamera. Jag var ju på fotokursen i tisdags för tredje gången. Har fått låna en systemkamera vilket jag var väldigt tacksam för. Och har fått förstå att det är otroligt mycket att lära sig för att ta foton manuellt istället för på automatik. Så slog det mig härom dagen att min gamla Canon kamera, en liten systemkamera, måntro hur den är egentligen? Så jag tog med den till kursen och visst, nu ser jag ju, jag kan ju göra i princip samma foton med den lille lille kameran! Ha, så glad jag blev. Inte skall jag köpa en ny kamera inte, nej jag skall lära mig min gamla istället. Fotokursledaren sa första gången vi träffades att det är så mycket tekniskt numer så många av oss människor vet inte hur man skall använda sig av allt. Klockrent. Jag är en av dem!  Jag har ju tekniken men inte haft kunskapen att begripa mig på den. Nu skall jag i alla fall försöka  bli lite klokare, så det så.
Det är ju så att det är skillnad vad man kan göra roliga och fina foton manuellt, än bara per automatik.
Får se om jag lyckas att klura ut...

Nu vill jag i alla fall önska dig en skön Påsk Helg. Och så inväntar vi våren som vi vet kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.