Translate

fredag 12 december 2014

Dagens Lucia.

I huset doftar det gott från en sjudande köttsoppa som står på spisen och gonar till sig. Mackorna är bredda och klara. Kaffet är klart. Korgen med porslin och annat är packad och klar.
Sopplunch på gång för ett tiotal gubbar som har kurs. Idag är de en del utomhus så då tänkte jag att varm soppa kan smaka bra. Så klart är den gjord på älg, vad annars.
Fick i går senaste numret av Cavalierbladet. Och vem ser jag där på en av sidorna om inte:



.....Moa min Moa.

Kul tycker jag. Jag hade själv skickat in bilden så det är väl inget underligt med det.

Idag är det dagen före lucia. Överallt i vårat land tågar väl luciatågen som bäst fram genom skolans korridorer och kyrkor. En av luciorna är i år min son! Jo, det är sant. Min son Oscar är Lucia idag. Ja, mycket ska man då vara med om. De hade omröstning på Haga Tårtcompani och Bageri för alla kunder och andra som gick in på hemsidan.... Oscar vann så idag får han uppleva hur det är att vara i blickpunkten. Ja, som jag förstår det så har han kronan på sig bland bullar och plåtar. Ha ha, ja man har ju inte roligare än man gör sig.


Söt eller hur? Och GLAD.

Oscar och Anna.....Anna som tärning som Oscar sa då han och hans lillebror lussade då de var små. Oscar var lucia då med och David var tärna, Oscar sa: "Här är jag Lucia och han är tärning!"


Önskar jag vore närmare Stockholm så jag kunde smita in och smaka på godsakerna de har att erbjuda. Man blir ju totalt snurrig och sugen på allt de visar på facebook osv.....
Men som sagt, här blir det köttsöppe idag.....

Nu ska jag dra iväg med soppan, balansera ett par mil i bilen utan att spilla.....
Önskar dig en fin tredje advent. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.