Translate

måndag 29 december 2014

God fortsättning

Inte många timmar kvar nu av år 2014. Och som alltid så tänker man tillbaka med nya erfarenheter och upplevelser att lägga i minnenas ryggsäck. Och som vanligt så hoppas man på ett bra år. Ja kanske till och med ett bättre år.
År 2014, vad har då det innehållit? Ja, mycket ideellt arbete för min del. Väldigt mycket ideellt arbete. Min vision om ett #HjärtatsHus driver mig vidare. Men jag får erkänna att jag nu är väldigt trött. Trött på att tro och hoppas att det ska bli verklighet av visionen. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas och tro såklart. Det bara måste bli något bra av detta. Det är för bra för att glömma bort och lägga alla mina anteckningar och dokumentation i en byrålåda och låta det falla i glömska. Det är för bra.
För många timmar har jag och mina kollegor lagt på denna vision för att vi bara skulle lägga det åt sidan. Så är det med det.
Väntar nu varje dag att det ska komma ett reportage i Tranås Tidning. Skulle vara runt juldagarna och de dagarna har väl varit nu såvitt jag förstår. Så nu hoppas jag verkligen att det står något om det i morgondagens tidning. Annars vet jag inte vad. Då måste något ha hänt.
Sedan blir det väl till att vänta tills efter alla helgdagar är över tills vi får börja jaga de vi vill nå och höra om vidare arbete framåt. För framåt ska vi. Så är det.
Vilken peppning detta blev då! Bara skriver av mig.
På sistone har jag tyckt det oviktigt att jag över huvud taget engagerar mig i min blogg eller andra mediala forum med för den delen. Känns som inget händer i alla fall.
Öppnar inte bloggen varje dag längre som jag gjorde tidigare. Men se de gånger jag öppnar så blir jag alltid glatt överraskad. Där är ni , ni trogna läsare som följer mig dag ut och dag in. Trots att inget nytt är skrivet. Eller? Ja, det är i alla fall ett antal läsare som är inne varje dag, det ser jag på statistiken.


Här en vacker vy från min gård, vår kära gärdsgård fick klä sig i vinterskrud lagom i juletid. Just på julaftons eftermiddag så föll snön och har sedan dess legat vit och fin. Helt underbart. Tänk så fina fördelar det är med lite lagom snö. Framförallt ljuset som det ger. Till exempel på kvällen då jag ska ut med hundarna på kvällspromenad, nu med lite snö på backen ser jag ju var jag sätter fötterna någonstans. Vilket jag inte gör utan snö kan jag säga. Väldig skillnad. Dessutom är det rena tassar som kommer in i huset efter promenaden.
Nu ska det slå om igen har jag hört, en dag i sänder. snart sitter jag väl här i mörkret igen. 
MEN nu har det vänt. Nu går det mot ljusare tider. Dagarna blir längre och längre. Så är det.

Har du haft en bra jul då? Hoppas det. Vår har varit alldeles förträfflig. Mysigt att umgås och njuta med familjen. Mätta har vi varit varje dag.
Precis som tidigare år var vi överens om att inte ha så mycket julklappar och precis som vanligt så satt vi och delade massor med paket i alla fall.
MEN hörni, det har hänt något. Finns ordspråk som säger att det var bättre förr och jag är faktiskt sugen på att hålla med. I alla fall då det gäller julklappspapper. Hallå, det är ju helt sanslöst vad dåligt dagens omslagspapper är, Inte meningen att man ska vika in hörn och klippa och hålla på, det går ju så hemskt lätt sönder. Går åt massor med tejp för att laga pappret man just slagit in klappen med. Kanske är det som är meningen föresten. Tejpen kanske är framtiden, det är den vi ska använda oss mera av. Den tjänar tillverkarna mera på kanske än papperstillverkarna? Ja, inte vet jag. 
Tycker du att jag är hit och dit i mina tankar nu? Det tycker i alla fall jag. Och jag får erkänna att jag sitter och sneglar på tv programmet Historieätarna samtidigt. Ett fascinerande program som jag önskar jag hade fått ta del av under historieundervisningen under skolåren. Tala om bra skolmaterial. Eller?
Nehej, nu ska jag stänga locket till datorn för denna gången. Ha en fortsatt bra kväll nu så ses vi en annan dag, hoppas jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.