Translate

torsdag 28 maj 2015

Längtar efter att skriva

Ja, det gör jag verkligen. Längtar efter att skriva. På bloggen, någon bok, vadsomhelst. Men tiden räcker inte till. Eller orken, eller ärligt talat är det en kombination av de två.
Nu är det så mycket i görningen, från tidig morgon till sen kväll. Ja och så är det där med att komma i säng på kvällen, att överhuvud taget sluta arbetet utomhus på kvällen då det är ljust så länge. Inte lätt. Men underbart.
I går kväll satte jag mig på min lilla bänk på berget och ville sitta där för att bara vara en stund och njuta. Fåglarna kvittrade vackert omkring mig, runt bänken blommar liljekonvaljer, styvmorsviol och gullvivor. Mängder av vackra gräs som vajade lätt i vinden. Helt magiskt. Jag kröp på alla fyra och fotade en stund, underbart.
Men inte hade jag tålamod att sitta där så lång stund inte. Nej, nedanför berget har jag sedan en tid tillbaka en liten buske planterad i gräsmattan. Och har i mitt huvud försökt jobba fram en rolig kantsättning till densamma. Har gått runt i uthusen och letat för att hitta något passligt. Men så i går då jag sitter där på bänken för att njuta så ser jag det. Såklart! Stenar. Gamla stenar. För se det finns det ju gott om i vårat landskap.
Så jag gav mig ut i nejden och bar stenar. Slit och släp men ack så roligt. Och nöjd med mitt resultat kunde jag ju ha satt mig på bänken och njutit av den klara kantsättningen men se då var jag så trött och varm så då var det läge att gå in och duscha och sova. Så var den dagen till ända.


Nu hade jag tänkt lägga ut mera bilder här men ack så blir det inte. Tiden sprang och jag med den. Återkommer snart hoppas jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.