Translate

söndag 31 maj 2015

Mors dag

Så glad jag är. Maj månad är alltid lika speciell för mig. Varje år. Har varit hela livet så här långt. Varför? Jo, av flera anledningar. Maj är den månad då naturen vaknar till liv och värmen brukar komma åter. Kanske inte med sådan kraft just detta år! Men så fyller jag år också. Och det är en ynnest att få vara med. Och så är det ju då mors dag idag. Lyxigt värre med andra ord.
Efter en lång sovmorgon och gott kaffe på sängen tog vi en långpromenad längs Ören idag. Ända till Örserum. Kul att gå nya vägar man aldrig trampat på innan. Vädret varierade rejält, precis som tidigare denna månad. Ena stunden sol, så kommer en rejäl vindpust och på det lite regn.
I går njöt jag av att få vara tillsammans med min familj. Tillsammans åt vi en god middag på Bauer gården i Bunn. Rekommenderas varmt. Det var verkligen fint och väldigt gott.


Denna helt underbara bukett och en present fick jag av David min. 


En extra kran fick jag av Oscar och gänget. Jättehäftig och kul tycker jag.


Och så fick jag en guldpenna! En calligrafi penna. I ett gyllene skrin direkt köpt i Shanghai! Wow. Så nu lär jag köpa bläck och prova den vid tillfälle. Kul att få skriva igen, med förhoppningsvis en BRA penna. De blir slitna med tiden. 

Jaha, så är alltså strax maj månad till ända. Sista dagen i maj någonsin för 2015. Tänk på det, denna månad detta år kommer aldrig tillbaka. Inte kan vi göra om den och inte kan vi göra den ogjord heller. Det är bara att hänga med.

I morgon då vi vaknar är det juni 2015. Måntro vad den har att bjuda på? 
Jag vet i alla fall något om närmsta dagarna. Jag ska till Göteborg ett par dagar för att delta i nationellt möte för RCC. (Regionala Cancercentrum ). Hoppas på givande dagar med bra diskussioner som leder oss vidare framåt för en bättre cancervård och allt omkring. Hoppas verkligen det. 
 En kväll har vi sista styrelsemötet för terminen för bröstcancer föreningen. Då ska vi spika programmet för höstens aktiviteter med våra medlemmar. 

Ja och här på gården rullar det väl på som vanligt. Nu gäller det att ta hand om allt som växer i snabb takt. Att hålla efter gräset både här och på andra ställen som vi sköter om. Åkte förra veckan på "turne" med gräsklipparen och det blir nog en sväng nu med. 
Jag ska ge mig ut på garagetaket och försöka trolla bort en svart plåt. En bit som ska målas så den ser ut som resten av taket. Men var lugn mor, det är inte högt och jag ska inte springa runt på taket. jag lovar att stå på stegen hela tiden, , tror jag i alla fall..... 

Och så kommer ju Sveriges Nationaldag på lördag. Och tänk vad jag ska fira i år! Ha ha . Ja, jag ska faktiskt få vara med och fira på torget i Gränna och ta emot en flagga av kommunen! Ja, inte för att jag är den jag är. Eller för att jag gjort mig förtjänt av den. Nej, jag har bara ansökt om att få en flagga och blev utvald och får en. Den ska jag personligen ta emot såklart. Jättekul. 

Ja, så är det en sak till som jag går och väntar på . Jag hoppas på ett spännande samtal eller mail eller brev angående en liten uppfinning jag gjorde för flera år sedan. Ja, som jag vet så skulle det ges besked i slutet av maj om uppfinningen ansågs tillräckligt intressant för att göra något av eller inte. Och nu är vi ju verkligen i slutet av maj. Ja ja, vi får se vad det blir. 
Blir det inget av det så kan det hända att det kommer en liten tokig film här på min blogg vad det lider. Vi får se....

Nehej, nu kan jag nog inte sitta här längre. Nu måste jag börja förbereda veckan som förhoppningsvis kommer. Det är student tider också så det måste planeras inköp av diverse presenter. Ja, och så en förlovningspresent också. Sååå roligt. 

Hoppas du får en bra vecka. Och att sommaren kommer till oss nu med värme och sol i lagom dos. 
Och du, kom ihåg att ta vara på dagen idag. Den kommer inte tillbaka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.