Translate

söndag 25 oktober 2015

Så är vintertiden tillbaka.

Ja, du har väl kommit ihåg att ändra klockan? Nu är sommartiden slut.
Och jag tycker det har varit en väldigt lång och trevlig söndag idag. Den extra timman känns jättebra. Skulle kanske vara bra med en extra timme varje dag.....

Nu skulle du se hur jag sitter här i soffan. Med laptopen på soffbordet bredvid mig! För i mitt knä där ligger två hundar. Så det blir inte många rader skrivet .
Men några bilder kan jag bjuda på.

 
Så här vackert blommar det i min rabatt idag.
 


 
En morgonpromenad längs Örens sjökant och titta efter röding. Trots klart och stilla väder ingen röding i sikte. Måntro om deras lek är senare i år än annars.
 
 
Det enda levande vattendjur vi såg denna morgon var kräftor.
 
Ja, mitt i allt detta vackra, den fina naturen och årets skiftningar lever jag. Och förundras.
Men nog blir det krock i hjärnan då det händer sådana här tragedier som i Trollhättan? Eller då vi vet att miljoner människor är på flykt undan krig och elände. Ja, jag drömde faktiskt härom natten. Hur jag och min familj flydde från krig och fasa. Hur vi färdas över havet i små skruttiga båtar. För en kort stund då jag vaknade var jag kvar i drömmen och hjärtat klappade i en snabbare takt än normalt. Men snart insåg jag att det bara var en mardröm. Att jag låg i min trygga säng, varm och torrt nattlinne och mätt. Ingen som jagar mig bort från mitt hem.
Och nu på tvn vinner människor pengar via Bingo Lottos program. Kontrasternas land, eller?
Ja, vad ska man säga? Finns det ord som räcker? Är det underligt om vi blir trötta och kluvna?
 
Jag hoppas på en bra vecka. En vecka med möte tillsammans i processgrupp inom region Jönköping där jag hoppas kunna göra någon nytta. Det handlar dock inte om Hjärtats Hus, inte denna vecka.
Men med det lilla jag har att bidra med hoppas jag kunna göra förändring och påverkan i det samhälle jag lever i. Bland de människor jag möter hoppas jag kunna hjälpa någon. Om så bara en person.
Om vi alla kan göra något bra för någon annan, då har vi väl ändå kommit långt, eller hur?
Önskar dig en riktigt bra vecka. Var rädd om dig.
 
Så som du vill bli bemött och sedd av andra , så ska du också möta och värna om de du möter.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.