Translate

fredag 25 april 2014

Ännu en solig fantastisk morgon

Vilka underbara dagar det är nu. Knappt man vågar tro det är sant. April månad som ofta brukar vara hit och dit och regniga dagar har bjudit på så mycket sol känns det som.
Bra väder för målning med andra ord. Häromdagen tjärade och oljade jag båten. Känns så gott då den är nygjord.

Blänker så gott i solen. Och luktar fantastiskt.

Så har jag varit i kyrkan och målat ett par dagar. Utvändigt denna gång. Knappt man kan tro det är samma byggnad då man tänker hur det såg ut innan renovering satte fart. Titta så fint det blir.

  Före

   Efter


I går blev första väggen färdig. Och upp kom affischen om invigning. Så Välkommen du som kan och vill. Den 18e maj är det dags.

I går kväll var jag i Åsens Missionshus på Träffen igen. Fjorton spralliga underbara ungar och vi hade jätteroligt tillsammans.

Det är ju så roligt att få vara med och skapa och fixa, jag tänker på bland annat målningen i kyrkan. Mitt "problem" är att jag har så svårt att ta det lite lagom.Har svårt att ta det lite "piano" utan kör på i hundra knyck tills jag är helt slut. Så blev det i förrgår. Efter kyrkan så åkte jag hem och sov på golvet i tio minuter innan jag ger mig ut och börjar gräva om i en rabatt!!! Och det var ju såklart så roligt så det kan man ju inte sluta med då inte. Fast kroppen ropar efter vila. Nehej då. Full fart. Kantgrävde och körde ett antal skottkärror med grus. Som väl var så kom min käre svärfar och behövde lift så jag kunde slita mig från rabatten. Skottkärran står kvar därute så det är bara att hugga i när andan faller på härnäst. Och tiden finns. 
Idag är det annat att göra.
Och idag är det fredag, IGEN. Så nu får jag önska dig en bra helg igen. Ser ut som vi kan få vackert väder även i helgen. Gott. Vi behöver lite vitaminer från solens strålar nu. Så ut och njut, du som kan och har möjlighet. Och läser du som inte kan komma ut så önskar jag att solens strålar ska kunna nå dig där du är också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.