Translate

söndag 6 april 2014

Nu ska jag rätta mig.

Tack läsaren som påvisade att jag skrev fel i mitt referat om den lilla domherren som det stod om i Land förra veckan. Det blev visst fel. Domherren var inte alls enbent som jag fick det till. Det var det någon som berättade för mig och jag blandade nog ihop historierna. Sorry. Bra att ni har koll på vad jag skriver, vill ju inte ljuga..... Historian är i alla fall lika fascinerande tycker jag.  Mycket händer i vår natur.


Nu sjuder det i naturen. Lika fascinerande varje år att se de första små blommorna titta uppåt mot solen och värmen. Detta skulle jag sakna enormt om jag inte bodde i ett land som vårat. Att få uppleva växlingarna mellan årstiderna.
I år är det lite extra spännande att se vad som kommer i nya rabatter här på gården. Jag flyttade ju om och ändrade på i princip allt förra sommaren. Än så länge ser alla rosor ut att ha klarat vintern, det växer upp tulpaner och liljor här och var, scillorna som jag flyttade från gräsmattan kommer vid garaget där de fick sin nya plats. Krokusarna blommar på sitt nya ställe neråt sjön. Härligt 
Idag har vi premiär för hundgården här utanför huset. Nu står den i princip klar. I alla fall så pass att Bezzie kan vara där. Hon går och kikar och verkar trivas alldeles ypperligt. Har fått in en stor sten perfekt så hon ser väldigt bra därifrån vad som händer neråt sjön. Vägen har hon stenkoll på. Vad som händer vid huset kan hon inte missa. Centralt läge med andra ord. Perfekt. Det får man nog säga att utvecklingen har gått framåt i alla fall. Förr ville somliga nästan sätta hundgården så långt från husen som möjligt, med risken att få skälliga hundar som hörde saker hända men inte kunde se. 
Ja, hur ter sig livet för övrigt då? Ja, jag går mellan olika sysslor från ena dagen till den andra, eller olika sysslor under dagen med för den delen. Många saker på gång nu. Renoveringen i kyrkan närmar sig slutet, i alla fall invändigt. Jag är nästan klar med min insats i takmålning i Davids hus, bokföringen är ikapp, ett par årsmöten till är avklarade, en del av fönstren är putsade och fina här hemma. Och som sagt hundgården nästan klar.
Denna veckan kommer något speciellt att hända, tror jag i alla fall. Vad, ja det kan jag inte säga här. Men jag väntar med spänd förväntan. 
Till veckan väntar tandläkarbesök, lunch med ett par vänner, styrelsemöte och så medlemskväll för bröstcancerföreningen, denna kväll är i Tranås. Förhoppningsvis ska jag till kyrkan och hjälpa till, till Davids hus och måla lite till. Bokföring som ska till revisorn, spillningsinventering skall rapporteras efter att vi gått över de olika områdena som står på vår lott, ca två mils vandring....
 Hoppas få svar från Maggies Centerna i Skottland som jag skickade mina frågor till efter resan. Vill sammanställa detta så jag har lite mera kött på benen inför olika "redovisningar" som ska ske.
Ja som synes är det inga fritidsproblem denna vecka heller. Jag har ju en del löpande jobb att klara av också. 
Härom dagen var Oscar med i tidningen igen.

Denna gång fick han representera bagarna som yrkeskår i en reklamannons som LRF Konsult hade i Dagens Industri. En hel sida. Ha, så dråpligt.
Ja, jag är inte så flitig längre på min blogg. Men livet går väl lite i svängningar. Ibland får man lägga fokus på andra saker än de man kanske tycker är roligast. 
Hur som helst hoppas jag att vi alla får en toppenbra vecka. Jag kommer snart att berätta vad jag väntar på...... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.