Translate

torsdag 17 april 2014

Glad och God Påsk

Ja det önskar jag dig. En glad Påsk då solens strålar värmer allt mera och vi kanske får vara lite lediga. God Påsk då ju påsken hör till de större mathelgerna i vårat land.
Själv lyckades jag få en hel hemmadag igår då jag gick över hela huset städade, tvättade kläder. Det är ju så att med solens ljus ser man också vilka bedrövliga fönster man har efter vinterns framfart. Men nu är de putsade också.  Och framåt kvällningen bakade jag två sorters kakor, mandelkubbar, rulltårta och förberedde små miniprinsesstårtor. En bra dag med andra ord.
Avslutade kvällen med att skura duschen då jag själv duschade. Något mystiskt händer i min kropp som jag känns fundersam över. Man kanske blir lite smått fundersam då man har haft en sjukdom och ätit tuff medicin. jag vet inte. Men förra fredagen så kände jag hur det brände till uppe på handen och vips så hade det brustit vid ett kärl och jag hade världens blåmärke. Bara sådär utan att göra något. Igår hände det igen. Då jag skurade väggen med svampen i handen kände jag hur det sved i vänster lillfinger, på utsidan. Tänkte att jag hade väl något sår. Men då jag tittade efter så var det alldeles blått. Nästa bristning! Mystiskt eller hur? Kanske någon som läser har någon ledtråd? Kanske händer sådant här då man blir äldre? Detta har ju alltså kommit efter att jag avslutat min Tamoxifenbehandling.
Ja ja, jag ska inte klaga mera. Jag mår jättebra och ser fram mot helgen. Kommer nog förhoppningsvis att få vara en del hos David och greja i hans hus. Arbetet löper på jättebra där och han ska snart flytta från lägenheten. Så har jag en överraskning som jag ser fram mot att få överlämna i påsk. Kan inte säga mera nu. Får berätta om det en annan dag.
Önskar jag kunde titta hem till mor och far också. Nu börjar det kännas länge sedan jag såg dom senast. Hoppas få till en resa längre fram. Fick ett gulligt brev från mor igår med virkade överdrag till krukor. Fiffigt. Vips så har man en gul kruka till påsk istället för att byta hela krukan. Det var en kul ide. Tack mor.


Här är mitt påskpynt på altanen i år. Så härligt då solen lyser på de små påskliljorna. Så glad man blir.

I går ringde jag och beställde flera rosor till vår rabatt längs altanen. Planterade ju ett tjugotal Mozart rosor i höstas men behöver öka ut en meter till. Vi byggde ju klart trappsteget ut vid köksdörren förra helgen så nu blir det rabatt lite längre än jag tänkt från början. Och så ska det grävas mera vid hundgården, sätta lite marktäckande växter. Så kul det är , att man aldrig tröttnar på en trädgård. Alltid lika spännande att se vad som tar sig, vad man kan flytta på eller ändra på osv osv. En fantastisk fritidsysselsättning tycker jag. Och nu händer det så mycket från dag till dag så det är en fröjd att gå och bara titta i rabatterna. Och drömma vidare. Ska köpa hem en säck cement också och roa mig med framöver. Men det får nog bli lite varmare innan jag ger mig på den iden.
Nu måste jag göra någon nytta känner jag. Mot kontoret. Ha det nu så jättegott i helgen. Var rädd om dig om du ska ut på vägarna. Hoppas du får njuta av solens vitaminer. Var rädd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.