Translate

fredag 25 juli 2014

Det doftar nybakat

Sprider sig en god doft av nybakade bullar och vaniljkrokar i mitt kök. Solen skiner från en klarblå himmel och luften dallrar av värme. Otrolig sommar vi har i år. Och lika över hela landet tydligen.
Jag är ju en riktig badkruka, helt hopplös. Borde verkligen njuta och bada i år då vädret är så bra och jag bor så nära sjön. Men se, jag är så larvig. Men igår blev det ändring på det. Jag trimmade gräs ett par timmar på morgonen, svetten rann ner i ögon och mun och jag lovade mig själv att gå ner till sjön och bada efter att jag gjort detta klart. Sagt och gjort. Jag gjorde det! Och det var ju såååå skönt. Ja så pass så jag badade en gång till igår kväll.

Häromdagen plockade jag av vinbären på buskarna. Zelma och Moa och även Zita var med och åt för fullt. Direkt från buskarna. Bra med vitaminer säkert.


Dagens fångst. Patrik och kära svärfar var ute och hämtade upp näten som vi la i igår kväll. Tolv fina aborrar på runt 9 hekto stycket. Inte illa. Blir stekt aborrefile till middag idag. Mums. 

Nu ska jag strax bjuda karlarna på kaffe och nybakade bullar. Bättre kan väl inte livet bli, eller?
Önskar er alla en riktigt skön och go helg. Hoppas du kan njuta av värmen men även finna svalka då du känner du behöver det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.