Translate

fredag 18 juli 2014

Hej världen. En slö dag idag. Sitter och pusslar pussel från min barndom. Vill se om jag minns och om de är kompletta.  Enormt vilka minnen bilder kan väcka. Jag bläddrar i mina skolböcker från första klass, då talar vi pm året 1971! Min fröken hette Gunborg , en snäll men bestämd gammal kvinna. Om jag minns rätt så gick hon i pension då jag gick ut andra klass.
Hittar gamla teckningar från skoltiden. Planscher på dåtidens idoler. På min vägg hängde ABBA, Tomas Ledin, baccara, harpo, John Paul Young mfl. Oj vilken nostalgi att se bilderna igen.  Jag prenumererade en tid på Starlet och Kamratposten! Där fick man bilder. Hade en jätteaffisch med Hajen, den där läsliga filmen som jag tyckte var hemsk. Ändå hade jag bilden på väggen!!!
Nu är det dags för middag. Stekt fläsk med äpple, lök, blomkål mm. Gott ska det bli.
I morgon satsar vi på auktion. Inte för att vi behöver något utan för att det är kul att titta.
Önskar er alla en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.