Translate

söndag 5 januari 2014

Malaisia/Målviken

Kom precis in från en mild och skön promenad här i Målviken. Då jag passerade vikarna bortåt grannen här så var det som att gå på stranden i ett varmt land. Kom att tänka på vågorna på Teneriffa, det där speciella ljudet av vågorna som slår mot land. Något magiskt över detta ljud. Rogivande och lite mäktigt.
Idag går jag här med hundarna , i ett milt sverige , samtidigt som Oscar och Henrik sitter på en strand i Malaisia. Samma värld, samma vind, samma ljud av vågorna, ändå så långt från varandra. Nja, just nu hoppas jag att dom inte sitter på en strand förresten. Nu hoppas jag dom sover. Deras tid ligger ju sex timmar före vår svenska tid så det är ju kväll nu hos dom.
Måste föresten berätta om ett av alla julkort vi fick 2013. Ett från tomten.


Som jag skrev om efter julmarknaden i Adelöv så skickade jag ju massor med önskelistor till tomten. Då jag gjorde det för ett par år sedan fick jag en hel hög med brev till alla barnen. Den här gången fick vi ett kort, bara. Inga brev till barnen. Måntro om tomten behöver hålla igen på kostnaderna eller? Känns lite snopet men men. Jag får länka kortet vidare till barnen så gott det går. Huvudsaken att barnen har fått något från alla sina önskelistor, det får vi hoppas på.

Till veckan ska jag åka och bowla med en kompis. Ska bli jättekul. Han är jätteduktig på detta fenomen så jag hoppas han kan lära mig lite knep och tips. 
Nu närmar sig finalmatchen för juniorerna i hockey. Det ska jag följa.
Önskar dig en fortsatt trevlig trettondagsafton.
Och önskar att Oscar och Henrik har det gott och underbart där långt borta på jordklotet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.