Translate

måndag 5 maj 2014

Håll tummarna nu

Ja jag hoppas och ber att vädret ska vara bra någon dag till. Vi har inte målat tillräckligt mycket än på kyrkan så jag önskar uppehåll i morgon med. Vore toppen. Hoppas hoppas hoppas, kan inte mera göra än så.
Härom dagen kände jag mig som en orkide´! Hur man nu kan göra det.
Kolla ska du se.

Alltså, den här orkiden har alltid varit vita blommor på. Har blommat flera gånger men alltid med vita.
MEN så härom dagen får jag se hur den nu fått även gula blommor! På samma stängel. Det har jag aldrig varit med om tidigare.


På vilket sätt är jag lik orkiden då? Nja, alltså egentligen var jag ju mörk i håret förr. Innan jag blev sjuk och fick nytt hår vill säga. Men då det nya kom var jag vit i håret, riktigt vit.  MEN nu kommer det mörkt underifrån! En salig blandning, ingen ordning med något. Inte ens håret är som det borde vara. Eller? Ja, somliga tror att jag har gjort slingor och färgat o grejat men det har jag verkligen inte gjort. Jag är som jag är. Dock inte alltid sådant här hårtrassel.

Bra att måla med vit färg idag på kyrkan i alla fall. Med tanke på håret alltså. Lätt att få lite dropp i huvudet då man målar under takfoten....

Nu ska jag snart sova och hoppas få vakna till fågelsång och blå himmel i morgon. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.