Translate

tisdag 27 maj 2014

Ny familjemedlem

Jo så blev det. Efter mycket funderingar och diskussioner så blev det en valp i år igen. Den största jag någonsin har haft hand om. En jämthund.
Vi var till Värmland förra onsdagen och hämtade hem Zita, en glad och lugn tik på elva veckor. Ja så nu har vi fyra hundar. Jag som tyckte att två var tillräckligt! Men har man två kan man ha tre och har man tre kan man väl ha fyra......
Hur som helst så har hon funnit sin plats i familjen jättebra. Som sagt väldigt lugn och fin. Och jag får väl säga att hon har det tämligen bra här hos oss. Här kan hon springa och leka fritt ute än så länge. Mycket att upptäcka.
Skrattade i går då hon drack vatten ur skålen, en aning hetsigt jämfört med våra andra hundar. Det blir liksom en stor vattenstril från hennes mun långt efter att hon har slutat dricka och lämnat skålen. Vilket direkt leder till vattenansamlingar på golvet vida omkring.... Igår då hon drack och började avlägsna sig från vattenskålen upptäckte hon att det var något som rann från hennes mun och stannade upp. la huvudet på sne och funderade vad det kunde vara för något? Ja, det är mycket som ska upptäckas minsann.



Här kan du förhoppningsvis se det lilla livet in action.

Idag är det en spännande dag. Ungdomarna från Tranås, som jag har skrivit om tidigare, de som har gjort barnbok för barn om cancer mm tävlar idag i Finalen i SM för Unga Företagare i Stockholm. Såg nyss att de har valts ut som ett av tio bästa så här långt. Så spännande och häftigt. Håller alla tummar och tår jag kan.

Nu måste jag ut och jobba lite. Med ett koppel av hundar som sällskap. 
Ha en bra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.