Translate

tisdag 6 maj 2014

Men se det regnar.

Ja det regnade redan vid halv sex då jag klev ur sängen. Så något  målande blev det inte idag. Men min kropp är faktiskt tacksam för det. Kändes gott att inte slita och måla idag. Så jag försöker tänka positivt och är glad för regnet på mina växter och nya fruktträd. Det behövs verkligen regn, det är snustorrt i markerna. Penslarna och färgen finns kvar till en annan dag.

Jag pratade med min goa faster i telefon tidigare idag- Blir lika glad varje gång jag hör hennes röst. Minner om min barndom. Och nu har jag precis packat en sago-bok till min kusin i Värmland. Hon kan behöva en liten saga mitt i allt arbete hon gör bland förskolor och skolor.

Och så tog jag tvärt av och ringde en annan go före detta arbetskamrat. Är så skönt då det blir av, det som man länge tänkt göra. Och som vanligt var det roligt att höra hennes röst också. Hon kom till och med ihåg att jag hade ringt henne på julafton för två jular sedan, hon hade sett ett okänt telefonnummer på presentatören och senare förstått att det var jag som testade att nå henne. Så ibland gör det nog gott att ta sig tiden att ringa , kanske den man minst anar blir väldigt glad just då.

Ikväll är det schlager tävling. Uttagning till finalen. Blir spännande att se hur det går för Sanna. Hoppas hon tar sig hela vägen till final. Det mystiska idag blir väl diskussioner om huruvida röster ska räknas från Ukraina och Ryssland, vilka röster kommer från vilka osv..... Mysko.
Nu ska jag äta lite och sedan ut på nästa uppdrag. I regnet. Sydvästen på.  Känner mig lite som pippi Långstrump. Sydväst och gummistövlar, det är nog mina favoritplagg.

Önskar dig en fortsatt bra dag.
Och Lycka Till Sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.