Translate

söndag 4 maj 2014

Trädgårdshelg

Nu är jag trött med rätt till det kan jag säga. Känner mig som riktigt gammal och sleten i kroppen. Har jobbat frenetiskt stor del av helgen i trädgården och nu ikväll blev jag så klar. Underbart skönt.
Då vi flyttade hit till Målviken blev det akuta rabatter för att få rädda växter och planera upp det hela. Så nu i vår har jag kunnat plantera om och göra rabatter som jag vill ha dom. Grävt och jordat, täckt med flis osv. Och är så glad och nöjd. Det är något magiskt med trädgårdsarbete. Fast det sliter och man är helt slut i kroppen så är det alltid lika fascinerande att sätta spaden i jorden och flytta omkring på växterna.

Tulpaner.....


....i långa rader.....


...i olika färger. Satte mängder med lökar i höstas och nu blommar det för fullt.


I rabatten längs altanen har jag nu Mozartrosor och lila violer. Underbart. Nu är det bara att vattna och njuta.

Jag har inte bara jobbat i helgen om du trodde det. I går var vi bjudna på femtioårsfest då en kompis och släkting till Patrik firade. En jättetrevlig fest med musikunderhållning av liveband och massor med roliga tal. En eftermiddagsfest.

Nu laddar jag för en ny vecka. I morgon blir det kontoret först och sedan ska jag till kyrkan och måla vidare. Bra väder i morgon men sämre senare i veckan ser det ut som.
Hoppas vi alla får en riktigt bra vecka.
Nu ska jag skriva några rader till en tjej på landstinget i Jönköping. Reka vidare hur vi kan komma vidare i framtidsplanerna om centret för alla cancersjuka. Jag har inte gett upp ännu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.