Translate

onsdag 13 augusti 2014

Värmeland du sköna

Ack Värmeland du sköna, som de sjunger i sången. Jo nog är det vackert så säg. I helgen som var fick vi tillfälle ännu en gång att beskåda detta vackra landskap. Denna gång bodde vi en natt på Selma Spa hotell. Jättefint och lyxigt på alla vis. Träffade några kompisar där och hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Med andra ord blev det inget spaande eller ens badande för min del. Det får vi ta en annan gång.
Lördagen tillbringade vi i Rottneros Park där jaktmässan hölls. Bland blommor och statyer tornade stånden med allehanda attiraljer för hundar och jakt. Tänk så mycket saker det finns som man inte vet att man behöver!
Jag investerade i alla fall i ett nytt koppel till Zita. För trettio kronor! Med i kassen fick jag då även en flaska vatten och en penna. Inte dåligt eller hur? Kopplet fungerar alldeles utomordentligt bra.

Vid entren in till Rottneros sitter Mårten Gås, redo att lyfta.


Här och var dyker det upp diverse statyer.


Och så var det förstås mängder med blommor. Och med dom kommer fjärilarna. Underbart. Var rätt så skönt att smita in i en blomstergång en stund, bort från alla människor som trängdes längs stråken bland knallar och utställare. 
Solen sken och det blev en jättefin dag. Och för första gången i mitt liv så åt jag viltkebab. Har hört att det ska vara så gott. Stor och rejäl kebab var det minsann. Men god? Nja, jag blev inte så fascinerad. Tyvärr. Min älg brukar inte smaka på detta viset. Nej, nu har jag testat det. Nästa gång blir det nog en kolbulle istället.

Nu är klockan mycket, redan nio och jag måste ta upp fisk från frysen inför dagens kräftfiske. Vi har några timmar att göra på sjön nu varje gång vi ska vittja våra burar. Åt kräftor i går kväll med goa vänners sällskap. Och nog är det något speciellt. Jag är väl inte så fascinerad av dessa små djur såsom Patrik är. Han kan sitta i timmar och sörpla och suga och bita.... Jag är jättenöjd efter ett par stycken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.