Translate

lördag 2 augusti 2014

100 årskalas

Idag gäller det. Som jag har planerat och hoppats på denna dag. Idag kommer släkten för att fira min och Patriks femtio års dag. Ja, Patrik fyller ju inte ännu, vi är lite tidiga.
Så glad är jag då idag då jag vaknar till en helt spegelblank sjö och solen skiner. Borden står dukade på altan och mat är förberedd. Tårtor bakade och jag känner mig så glad.
Så som sommaren har sett ut hittills har man ju verkligen funderat hur denna dag skulle se ut. Inte kunde det väl bli ännu en fin dag med värme och sol? Ja, det återstår ju att se, men så här långt ser det fantastiskt bra ut. Härligt.
Nu ska jag städa av alla hundhår här inne och göra klart sista salladerna och förrätten. Flaggan ska i topp och sätta sista handen vid olika detaljer. Ser fram mot dagen.

Idag blommar mina gula trädliljor, gigantiska och helt fantastisk doft. Så fantastiskt att denna lilla lök kan ge så vackra blommor. 
Önskar dig en bra dag med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.