Translate

lördag 30 augusti 2014

Auktion.

Vilken dag. Auktion i Björkenäs. Både grejer för utomhusbruk och innesaker. Mängder av prylar och ganska mycket folk. Många gjorde fynd. Jag gick en snabb sväng för att få en överblick över vad som kunde vara intressant. Såg en säckakärra och en båttrailer som jag tyckte såg intressant ut. Och tänk att jag köpte bägge två..... Underligt, lilla jag som var så blyg förr, nu tycker jag det är riktigt roligt att köpslå att buda....
Så blev det ett impulsköp också. En trave brädor! Vad tänker du nu? Han hon fått frispel fullständigt. Det tänkte nog Patrik då han läste mitt sms att jag köpt brädor! Men det var inte vilka brädor som helst. Det var utsågade plank från stockar, alltså med kanterna kvar och ohyvlade och roliga att sätta händerna i. Men det är klart att jag tänkte en o annan tanke då jag gick ut därifrån, var det klokt att köpa den högen? Men jo visst , det tror jag att det var. Jag gav 200 kronor för högen och detta kan vi bygga bord och annat roligt av. Torkat och färdigsågat. Det roligaste av allt är ju att jag nu kan lasta brädorna på båttrailern och köra hem rasket. Smart eller hur? Nästan lite dråpligt.
Nu ska det byggas.......

I går fixade jag rådjurshornet klart. Nu är det blekt och färdigt att montera på en sköld.


Ja, det ser ju egentligen ganska makabert ut. Men jag är nöjd med mitt arbete i alla fall. Kanske kan jag ta en bit av mina brädor och göra en egen sköld för montage??? Det vore väl originellt.
Nu ska jag slappa vidare vid tvn. 
Önskar dig en fortsatt trevlig lördag kväll. Och en skön söndag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.