Translate

onsdag 10 september 2014

Sprutdags

Jo idag ska dom sticka mig! Dags för vaccination, Hepatit A. Hujedamej. Njae, egentligen är jag inte skrajsen för att få spruta, nu bara larvar jag mig. Det är väl en evig tur att man bor i ett land där man har möjligheten att kunna ta vaccinationer. Att jag har råd att få det. Eller hur?
När vi ändå är ute och far ska vi passa på att rösta också. Så är det gjort. Känns som det kan bli ett spännande val i år. Mycket ligger i våra händer. Hoppas att vi alla tänker till och gör vårat bästa för vårat land och för alla människor. Det gör vi bäst genom att använda vår röst. Den ska vi vara rädd om anser jag.
Igår blev en jättebra dag då maken och jag grävde oss igenom pappershögen och rensade och sorterade. Fick sådant gjort som vi länge tänkt göra men som man inte tar tag i. Nu är den genomgången och det känns jättebra. Bra med en regnig dag ibland.
Så är det cafekväll i kväll i Tranås. För medlemmar i Bröstcancerföreningen. Vi träffas där en gång per termin, fikar och samtalar om allt som faller oss på. Brukar bli en mysig gemenskap. Ibland med nya medlemmar, tyvärr får man väl säga. Man önskar ju att vi inte behövdes alls, att inte sjukdomen fanns. Men nu är läget som det är och då blir jag glad för varje gång jag ser nya ansikten, då de hittat till oss och vår gemenskap. En chans att knyta nya kontakter och vänskapsband. Även om inte Tranås är så stor stad så händer det emellanåt att det dyker upp någon som träffar en bekant som inte visste att även denne har drabbats.
Då jag öppnade min mail på morgonen möttes jag av ett spännande mail. Kanske en ny utmaning? Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Måste fundera... och fundera.....
 Nu måste jag i alla fall göra mig klar för dagens stick. Önskar dig en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.