Translate

fredag 3 oktober 2014

Sned

Fredag kväll och jag är som vi säger på småländska "leabröten". Efter en hård arbetsvecka så är jag öm i kroppen, mör i muskler som jag inte visste fanns. Men nöjd är jag . Har fått massor gjort. många saker avprickade på min att-göra-lista.
Bland annat har jag sopat ett helt golv på ett ränne, en lagårdsloge. Det tog sin lilla tid och det är nog det som gör att jag känner av magmuskler nu.... En annan dag travade jag ved i timmar, då fick armarna sitt. Ja, nog är det kul att jobba. Jag gillar att använda kroppen i arbete. Brukar säga att då behöver jag inte gå på gym den dagen heller! Frisk luft får jag ju ofta också då många sysslor är utomhus.

Loggolv under bearbetning. Inte helt lätt då det bitvis låg om lott också så det var fyllt med halm mellan brädorna. Bra träning för magen.....Och fint blev det.



Fredag kväll kan man känna sig lite som dörrens gångjärn. Lite sne och sliten! Men glad ändå.



Nu njuter jag av aftonen, vi ska strax äta kräftor maken och jag. Korna har lagt sig till ro här utanför och idisslar och njuter av den sköna luften skulle jag tro. Det är ju så varmt. Varmt för årstiden.



Morgon i Målviken.



Dimman lättar.....korna har vaknat.




Så kommer kvällen. Mörkret sluter alla färger om sig och allt går till vila. Laddar för en ny dag.

Trevlig helg önskar jag dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.