Translate

fredag 18 januari 2013

Biljett bokad

Yes. Nu har jag bokat biljett för att resa till Stockholm. Så kul ska det bli. Blir en snabbvisit nästa torsdag och jag åker själv men det ska bli kul i alla fall. Då ska jag hälsa på Oscar o Henrik och vara med på bokreleasen på bageriet Friends of Adam. Ser fram mot att komma dit.
Stockholm är ändå något visst. Jag gillar att bara gå och strosa bland gator och gränder , några timmar. sedan är det underbart att komma hem igen. Nu får jag ju mysa med mina kära där i Stockholm också.  Ja , det blir säkert bra.
Idag började jag dagen med att efter frukost och de vanliga rutinerna lyssna på Oscar på Radio Stockholm. Känns fortfarande underligt att höra honom på radio, ändå helt naturligt. Han har ju varit med några gånger nu men det är alltid lika fascinerande att få höra honom där- Så är det väl att följa sina barn. Varje gång är unik.

Då jag jobbade på kontoret idag så fick jag ett telefonsamtal. Från valberedningen för Viktoria föreningen i Jönköpings län, bröstcancerföreningen. Jag fick förfrågan redan förra året om jag kunde tänka mig att gå in i styrelsen men kände då att inte läget var rätt. Men idag kändes det rätt. Så i mars ska jag väljas in i styrelsen, om medlemmarna vill det vill säga. Ser fram mot det. Nya kontakter och nya möjligheter att få träffa spännande människor. Och att kanske kunna påverka någonstans.  Ja det känns helt rätt.

I eftermiddag tog jag en sväng till Tranås för att uträtta diverse ärenden. Hade en lång lista, blir ju så då det inte är så ofta jag kommer dit längre.
Besökte bland annat min gamla arbetsplats, förskolan Lukas, där jag träffade goa arbetskompisar som fortfarande stretar på bland barnen. Jag hoppade ju av den skutan för många år sedan nu.
Fick i alla fall inbjudan till jubileums middag, är visst 25 år sedan vi startade upp förskolan!!! Oj, var tar tiden vägen? Helt otroligt. Fast det är klart att då jag tänker efter hur gamla mina barn är så återstår ju faktum att det stämmer!!! Hoppas i alla fall kunna vara med och dela gemenskapen med mina fd medarebetare på en trevlig middag i Tranås. Kul att se fram mot den.

Ja, då jag åkte hemåt , till mitt "nya" hem var jag helt lyrisk och lycklig. Så gott det känns att ha roliga saker att se fram mot och inte minst känslan att veta att man har goa vänner lite här och var , vänner som funnits med i så många år. Ja, nog är det rikt så säg.

Trevlig helg önskar jag dig där ute i januari mörkret. Kom ihåg att det ljusnar allt mera för varje dag som går, snart blir det vår.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.