Translate

onsdag 2 januari 2013

2013

Nytt År med nya möjligheter. God fortsättning önskar jag dig. Hoppas du hade en bra början på det nya oskrivna året.
Vi hade en väldigt lugn och skön nyårshelg. Bara slappade och njöt av lugnet omkring oss. Att få slappa med hundarna som sällskap, lite promenader och äta rester av god mat. Ja, en vilande helg med andra ord. Somnade flera gånger under dagen, ja vi var nog lite trötta efter allt som hänt....

Så idag har vi dragit igång igen och det känns jättebra det med. Jag lyckades få till en klippning på eftermiddagen så nu har jag fått bort de kluvna hårtopparna som jag känt av en tid. Trodde till en början att det var målarfärg i håret innan jag kom på att det var väldigt länge sedan jag klippte mig. Då jag satt i frisörstolen slog det mig än en gång hur otroligt vithårig jag är! Och jag kom att tänka på en gammal kvinna som jag fick äran att köra på i rullstolen på hemmet där hon bodde under en sommar på 80 talet. Hennes hår var som silver i solljuset. Jag körde henne ut på gräsmattan utanför huset en dag och flätade hennes jättelånga vita hår till en fläta som jag lade uppe på hennes huvud. Och i flätan satte jag blommor som vi plockade där ute . Så fin hon var..... Jag är i alla fall av med mina kluvna toppar nu.

Efter att ha blivit ompysslad av frisören lämnade jag in sitsen i vår skinnsoffa på lagning då den spruckit i sömmen. Hoppas vi får den tillbaka snarast då vi nu "bara" har varsin fotölj. Nu väntar jag inga gäster förvisso och helgen framåt är uppbokad då vi är bortbjudna och har lite att stå i.  Bara att vänta och se.

Zelma blir allt piggare för varje dag som går. Som väl är. Idag jagade hon kottar i skogen som hon brukar göra.Knepigt vad det var som hände. Men en hund kan väl också få vara lite sjuk i bland, eller hur?

Nu ser hon på nyheterna på TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.