Translate

torsdag 17 januari 2013

Leta hund

Nu är det kväller igen, som han sa den lille rumpnissen på Ronja Rövardotter...... Och helt mörkt ute. Men här inne brinner det gott i braskaminen, hundarna sitter omkring mig och jag har rensat bland bilderna på bloggen. Detta i ett försök att hitta felet varför jag inte kan lägga in mera bilder.....Ja, jag har gjort en del andra ändringar också, enligt tips från anonym....så håll tummarna nu om det kan fungera igen.....

Dagen idag har varit mycket kontorsarbete. Kontrolluppgifter och rapportera till Fora, bokföring och lite annat smått. Så gav jag ett litet bidrag till Cancerfonden som jag lovade att göra under oktober månad då jag sålde några böcker och en del av intäkten skulle gå till forskning vidare . Skönt att få det gjort också.

På eftermiddagen tog jag en rejäl promenad med alla hundarna och då försvann Zelma! Ja, hon fick nog för sig att hon var jakthund tror jag och drog iväg bortåt skogarna här. Men det knepiga var ju att hon inte kom tillbaka. Och se då sätter min fantasi fart. Jag gick och ropade, jag hoppades, jag hämtade sparken och åkte tillbaka där jag senast såg henne, jag spårade hennes spår i skogen, ja det var riktigt läskigt. Med tanke på hennes tjocka päls så vet jag att risken är stor att snön kockar ihop sig på henne och hon till slut får svårt att gå. Och då började jag ju fantisera om hur hon kanske ramlat i ett dike och dessutom blev väldigt blöt och snön fastnade än mer....ja så knäppt.
Jag fick ge mig och började gå tillbaka till sparken ute på vägen...................DÅ kommer hon därborta, tillbaka i samma spår! Hur lugnt som helst. Puh, vad glad jag blev. Ja, fördelen med detta var väl att jag fick en rejäl promenad i skogen jag med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.