Translate

onsdag 16 januari 2013

Nästa körning

Vad bra att man är flexibel. Nu fick jag samtal om nästa körning, ska snart åka för att skjutsa Patrik mellan maskinen och hans bil.....gäller att ha jobb för händerna som man kan släppa....
Får nog ta mig en kopp kaffe först.

Du vänliga som tipsade mig om hjälp med strulet att inte kunna få in bilder på bloggen längre,,,jättesnällt. Jag har försökt igen med den länken som du tipsade om. Har sedan tidigare jobbat med dom tipsen som visades där men jag får inte till det. Måntro om det kanske är slut med fotandet i bloggen för min del? Frustrerande.
Får väl se om jag kan få någon som hjälper mig.

Ute snöar det så vackert och stilla idag. Tog en rejäl promenad på morgonen med hundarna och dom bara älskar snön. Bezzie studsar ut på alla fyra då hon ser att det är snö. De andra två jobbar på att gräva sig neråt för att hitta diverse roligheter under snön. Slutar ofta med att Zelma får ont i tassarna då snön har förmåga att fastna mellan hennes trampdynor, trots att jag har klippt håret på hennes tassar. Roligt har dom i alla fall, helt klart.

Begravningen då? Jo, det var så fint. En vacker gemenskap både i kyrkan och i församlingshemmet. Det blomster havet som var i kyrkan skulle Kerstin ha häpnat över tror jag. Önskar hon såg det. Det var så vackert. Prästen höll ett så bra griftetal, hade verkligen träffat in med tankar om Kerstin som vi kände stämde så bra. Kunde se henne springande i träningskläderna, pigg som en lärka. Skönt att försöka bevara den bilden av henne. Mycket mat var det på minnesstunden efteråt, precis som det hade varit om Kerstin hade dukat upp det. Hon var alltid så generös och bjöd på det bästa.
Ja, tack Kerstin för att vi fick lära känna dig. Nu får du vila och slippa från det elände som sjukdomen åsamkade dig.
Och vi andra stretar på ett tag till. Ingen vet något om vad vare sig dagen i dag eller morgondagen har att erbjuda eller överraska oss med. Bara att leva med och försöka ta tillvara dagen så gott vi kan.

Min dag får nu fortsätta med en kopp kaffe och som sagt, sedan blir det lite sk "taxi-rörelse" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.