Translate

tisdag 17 december 2013

Så dråpligt idag

En körig eftermiddag i Jönköping idag. Klockan 13 synundersökning där jag fick bekräftat att synen har blivit sämre. Dags för glasögon tror jag visst.
Klockan 14.40 tid hos gyn. DÅ hände det dråpliga. Då jag sitter där och pratar med den snälle läkaren lyckas jag vända upp och ner på min handväska. Och såklart är ju inte jag något undantag utan jag hade ju mängder med prylar i min väska. Allt spreds ut över golvet, in under läkarens skrivbord......kul, nja, jag vet inte det. Jag känner förvisso läkaren skapligt nu efter många års besök så vi skrattade rejält bägge två.
Efter undersökning så skulle läkaren gå utanför sitt rum en stund så då tyckte han jag kunde passa på att plocka upp mina pinaler. Så jag kröp runt där på golvet, under hans skrivbord, under hans stol!!! Har du varit med om detta någon gång? Ha ha, jag skrattade för mig själv där då jag kröp runt på alla fyra. Mycket ska man vara med om innan öronen ramlar av.
Ja så klockan 16 hade jag tid för  att klippa håret vilket jag verkligen såg fram mot. Som vanligt har jag varit och klippt i min lugg själv. Så nu var det gott att få en frisyr igen. Skönt.
Tänk att jag klarade att hålla alla tiderna. Inte illa eller hur?
Några klappar hann jag inhandla också.
Utanför köpcentrat stod en kille från frälsningsarmen med bössan. Långt innan jag kom fram till honom hade jag en tia i handen i fickan som jag skulle lägga i bössan. Det dråpliga var att då jag kom fram till killen så känner jag ju honom! Underligt hur det är.
Jag var in på en sminkaffär och köpte lite ögonskugga, sådant där krims krams, helt onödigt och ändå så kul att köpa någon gång. Utanför dörren satt en kvinna med sin kopp och ville ha pengar. Jag brukar inte lägga i pengar då jag är osäker om dom får behålla pengarna själva. Skulle hellre vilja gå och köpa något att äta och ge till dom. Men idag frångick jag min princip. Jag gav henne lite pengar, hoppas att hon får behålla dom.
Nu ska jag göra lite mera rullrånssmet så den får stå sig över natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.