Translate

lördag 7 december 2013

Nu är det vitt

Ja så har vintern tagit över efter hösten. Utanför mitt fönster ligger det vita drivor av snö, domherrarna trängs bland andra fåglar i fågelbordet. Idag fick de knäckebröd och talgboll. En bit ister från en skinkbit hänger också i ett träd.
Så vackert är det, solen lyser och träden rör sig bara lite nu. Senaste dygnet har ju annars varit tämligen blåsigt. Strömmen kom och gick så det var inte lönt att dra igång några datorer eller annat elkrävande. Nja, inte riktigt sant. I går eftermiddag kunde jag inte hålla mig utan drog i gång med en saffransdeg. Tyckte det var lugnt, strömmen hade varit här i flera timmar, MEN precis då jag hade blandat degen och ställt den för jäsning så gick strömmen igen! Men efter lite hit och dit så höll den sig kvar så jag fick mina bullar gräddade och lagade även middag. Så beroende vi är av elen minsann.

En dag som denna då solen lyser så fint in så syns dammet desto bättre. Och alla hundhår. Men nu har jag tagit bort dom, för en stund i alla fall. Klippte klorna på hundarna och kammade dom. Dammsög hela huset och torkade golven. Så känns det lite fräschare.
Nu ska jag sätta mig på kontoret en stund. Blev ju inte gjort det jag tänkt i veckan som gick, får väl skylla på Sven.
Undrar hur många som döper sitt nyfödda barn till Sven efter denna storm? Ett sätt att vända något negativt till något väldigt positivt, eller hur?

Borde ge mig ut och skotta lite snö sedan innan det mörknar igen. Ska komma mera i morgon sägs det så det är väl bra att försöka hålla undan i möjligaste mån.

Hoppas du har en bra dag. Nu kör vi vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.